جایزه میلیون دلاری ایلان ماسک به رأی‌دهندگان آمریکا - تکفارس
جایزه میلیون دلاری ایلان ماسک به رأی‌دهندگان آمریکا - تکفارس

ایلان ماسک به رأی‌دهندگان انتخابات آمریکا یک میلیون دلار جایزه می‌دهد

امین باقری
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - 16:53
ایلان ماسک انتخابات آمریکا

ایلان ماسک با پیشنهاد روزانه یک میلیون دلار به رأی‌دهندگان در ایالت‌های کلیدی آمریکا، به تیتر خبرها بازگشته است و هدف او تقویت کمپین دونالد ترامپ می‌باشد. اما کارشناسان حقوقی این اقدام را از نظر قانونی مورد پرسش قرار داده‌اند.

ماسک دوباره در کانون توجه قرار گرفته است و این بار موضوع بحث، موشک‌ یا خودروهای برقی نیست، بلکه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است. ماسک اعلام کرده است که از طریق یک سیستم قرعه‌کشی، روزانه یک میلیون دلار به رأی‌دهندگان برخی ایالت‌ها اهدا خواهد کرد. بله، درست خواندید: روزانه یک میلیون دلار. اما یک شرط وجود دارد، افراد باید در یکی از ایالت‌های کلیدی مانند پنسیلوانیا یا جورجیا ثبت‌ نام کرده و دادخواستی را امضا کنند که از آزادی بیان و حقوق حمل سلاح حمایت می‌کند.

برنامه ماسک چیست؟

این میلیاردر که همیشه در بیان دیدگاه‌های سیاسی‌اش صریح بوده، از کمیته سیاسی‌ خود به نام America PAC برای حمایت از کمپین دونالد ترامپ استفاده می‌کند. یک PAC (کمیته اقدام سیاسی) سازمانی است که برای حمایت یا مخالفت با کاندیداهای سیاسی، قانون‌گذاری یا سیاست‌ها پول جمع می‌کند. این کمیته‌ها توسط افراد، کسب‌وکارها یا اتحادیه‌ها تشکیل می‌شوند و می‌توانند کمک‌های مالی را جمع‌آوری کرده و از آن برای کمپین‌ها، تبلیغات یا سازماندهی راهپیمایی‌ها برای تأثیرگذاری بر انتخابات استفاده کنند.

اما موضوع فقط به قرعه‌کشی یک میلیون دلاری ختم نمی‌شود. اگر شما در پنسیلوانیا باشید، ماسک فقط برای امضای دادخواست ۱۰۰ دلار می‌دهد، و اگر دوستانتان را هم به امضا ترغیب کنید، ۱۰۰ دلار دیگر نیز دریافت خواهید کرد. ایالت‌های دیگر نیز پاداش‌های کوچکتر اما همچنان جذاب، مانند ۴۷ دلار برای هر معرفی موفق، دریافت می‌کنند.

مشخص است که ماسک همه تلاش خود را می‌کند تا توجه مردم را به دادخواستش، و به همین ترتیب به کمپین ترامپ جلب کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید