پنجمین پرواز آزمایشی استارشیپ تایید شد - تکفارس
پنجمین پرواز آزمایشی استارشیپ تایید شد - تکفارس

پنجمین پرواز آزمایشی استارشیپ تایید شد + کجا تماشا کنیم

امین باقری
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - 13:10
پنجمین پرواز آزمایشی استارشیپ

شرکت اسپیس‌ایکس قصد دارد امروز، ۱۳ اکتبر، پنجمین پرتاب استارشیپ را انجام دهد. پنجره زمانی این پرتاب ۳۰ دقیقه است و از ساعت ۸ صبح به وقت شرق آمریکا (ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران) آغاز می‌شود. این خبر پس از این بود که FAA امروز اعلام کرد این شرکت تمام الزامات ایمنی، محیط‌زیستی و دیگر مجوزهای لازم برای پرواز آزمایشی زیرمداری را رعایت کرده است.

این شرکت پرتاب را به صورت زنده پخش خواهد کرد که پخش آن حدود ۳۵ دقیقه قبل از پرتاب آغاز می‌شود. می‌توانید این پخش زنده را در وب‌سایت اسپیس‌اکس یا حساب ایکس (توییتر سابق) این شرکت و همچنین در برنامه X TV تماشا کنید.

هدف اسپیس‌ایکس در پرواز امروز بازگرداندن بوستر Super Heavy به محل پرتاب می‌باشد، چیزی که تا به حال انجام نشده است. همچنین این شرکت برای یک فرود موفق دیگر از استارشیپ در اقیانوس هند تلاش خواهد کرد، که برای اولین بار در چهارمین پرواز آزمایشی در ماه ژوئن محقق شد.

تصویب FAA برای این پرواز تا ماه نوامبر پیش‌بینی نشده بود، اما همانطور که CNBC دیروز گزارش داده، این آژانس و شرکای آن ارزیابی‌ها را سریع‌تر از حد انتظار انجام دادند. علاوه بر پرتاب برنامه‌ریزی شده برای فردا، خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که FAA پروفایل ماموریت استارشیپ ۶ را نیز تایید کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید