مشخصات تراشه‌های رایزن 9000X3D AMD فاش شد- تکفارس
مشخصات تراشه‌های رایزن 9000X3D AMD فاش شد- تکفارس

مشخصات تراشه‌های جدید رایزن ۹۰۰۰X3D AMD فاش شد

امین باقری
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - 13:06
تراشه‌های رایزن 9000X3D

مشخصات تراشه‌های پردازنده دسکتاپ رایزن ۹۰۰۰X3D AMD که هنوز معرفی نشده‌اند، تا حدی لو رفته است. اما مانند پردازنده‌های جدید Arrow Lake اینتل، به نظر نمی‌رسد که این تراشه‌ها پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشند. این می‌تواند خبر ناامیدکننده‌ای باشد، به‌ خصوص با توجه به اینکه پردازنده‌های رایزن ۹۰۰۰ در ابتدا استقبال چندان خوبی نداشتند.

بر اساس چندین اسلاید فاش شده از ارائه MSI که امروز توسط HardwareLuxx منتشر شد، این تراشه‌های جدید ممکن است عملکرد چند هسته‌ای مناسبی داشته باشند و پردازنده هشت هسته‌ای رایزن ۹۰۰۰X3D تا ۲۸ درصد بهتر از رایزن ۷ ۷۹۰۰X3D در بنچمارک Cinebench R23 عمل کند. اما این پردازنده‌ها در بازی‌هایی مانند Black Myth: Wukong و Shadow of the Tomb Raider تنها تا ۲ درصد بهبود نشان داده‌اند.

مشخصات تراشه‌های رایزن 9000X3D AMD فاش شد- تکفارس

در مقایسه با سری معمولی رایزن ۹۰۰۰، شرکت MSI نتیجه گرفته که عملکرد X3D به قدری به آن نزدیک است که عملا تفاوتی ندارد. البته، MSI اشاره کرده که عملکرد بهتر از نسخه‌های نمونه PR و تراشه‌های خرده‌فروشی انتظار می‌رود.

هنوز مشخص نیست که HardwareLuxx محرمانه‌ بودن اطلاعات را نقض کرده یا آیا MSI مسئول این افشاگری بوده است. نکته قابل توجه این است که این بخش از ارائه عمدتا درباره تراشه‌های جدید Core Ultra 200S اینتل بوده و مشخص نیست چرا تراشه‌های منتشر نشده AMD در این بخش حضور داشته‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید