تقاضا برای مدل‌ معمولی آیفون 16 ناامیدکننده است - تکفارس
تقاضا برای مدل‌ معمولی آیفون 16 ناامیدکننده است - تکفارس

فروش ضعیف مدل‌ معمولی آیفون ۱۶؛ مدل‌های پرو همچنان پرفروش

امین باقری
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - 11:57
مدل‌ معمولی آیفون 16

بنابر گزارش تحلیلگر مینگ‌-چی کو، تولید دستگاه‌های آیفون ۱۶ طبق برنامه پیش می‌رود. سفارش‌های مونتاژ برای هر چهار مدل به‌ طور کلی بدون تغییر باقی مانده، و تنها کاهش جزئی ۳-۵ درصدی در سفارش قطعات آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس مشاهده می‌شود.

میزان تقاضا برای مدل‌های معمولی آیفون ۱۶ همچنان ناامیدکننده است، در حالی که سفارش‌های مدل‌های ۱۶ پرو با سفارش‌های آیفون ۱۵ پرو از سال گذشته قابل مقایسه است.

این گزارش فاش کرد که از تامین‌کنندگان خواسته شده تا تولید هر دو مدل پرو را در طول تعطیلات هفته ملی چین ادامه دهند، به این معنی که تقاضا برای این دو مدل به‌ طور کلی مطابق با انتظارات برای گوشی‌های امسال بوده است. با این حال، کو اشاره کرد که زمان ارسال آیفون ۱۶ پرو نسبت به آیفون ۱۵ پرو کوتاه‌تر است.

بازار در حال آماده شدن برای تاثیرات تقاضای بازار ایالات متحده و ارسال‌ها در اواخر اکتبر است، زمانی که انتظار می‌رود اپل یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری با هوش مصنوعی Apple Intelligence منتشر کند که ممکن است فروش را افزایش دهد. با این حال، این مسئله عمدتا به آمریکا مربوط است، زیرا این هوش مصنوعی به‌زودی به اروپا یا چین نخواهد رسید.

برآورد تولید دستگاه‌های آیفون ۱۶ در سه‌ ماهه چهارم ۲۰۲۴ بین ۸۸ تا ۸۹ میلیون دستگاه است، که کمی کمتر از ۹۰ تا ۹۱ میلیون دستگاه در سال گذشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید