چند ایالت آمریکا از تیک تاک شکایت کردند - تکفارس
چند ایالت آمریکا از تیک تاک شکایت کردند - تکفارس

شکایت چند ایالت آمریکا از تیک تاک به دلیل تاثیر منفی بر افراد زیر سن قانونی

امین باقری
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - 11:35
شکایت از تیک تاک

بیش از دوازده ایالت در ایالات متحده از تیک تاک شکایت کرده‌اند و مدعی‌اند که این پلتفرم با استفاده از ویژگی‌های اعتیادآور مانند اسکرول کردن بی‌پایان، به سلامت روان نوجوانان آسیب می‌زند و با آسان کردن سوءاستفاده از طریق لایو استریم، کاربران کم‌ سن را به استفاده بیش از حد پلتفرم تشویق می‌کند.

دادستان‌های کل بیش از دوازده ایالت آمریکا به همراه ناحیه کلمبیا (واشنگتن دی‌سی) شکایت‌هایی علیه تیک تاک صادر کرده‌اند. این شکایت‌ها ادعا می‌کنند که این پلتفرم با اعتیادآور کردن اپلیکیشن خود، به سلامت روان کاربران جوان آسیب می‌رساند. همچنین ادعا شده که الگوریتم تیک تاک محتوا را بر اساس علاقه‌مندی‌های کاربران ارائه می‌دهد که منجر به افزایش زمان استفاده از گوشی و ایجاد مشکلات روانی مانند اضطراب، افسردگی و مسائل مربوط به تصویر بدن می‌شود.

این اقدام قانونی ناشی از یک تحقیق ملی است که در سال ۲۰۲۲ آغاز شد و مدعی است که طراحی تیک تاک رفتارهای مضر، به ویژه در بین کودکان را از طریق قابلیت‌هایی مانند اسکرول بی‌پایان و اعلان‌های اعتیادآور تشدید می‌کند. شکایت‌ها همچنین ادعا می‌کنند که قابلیت لایو استریم تیک تاک به سوءاستفاده از افراد کم‌ سن اجازه می‌دهد، که این پلتفرم را به چیزی شبیه یک کلوب مجازی تبدیل کرده است.

با وجود محدودیت‌های تیک تاک برای ثبت‌ نام افراد زیر ۱۳ سال، این پلتفرم به دلیل قابل عبور بودن محدودیت‌های سنی مورد انتقاد قرار گرفته است، که به نوجوانان اجازه دسترسی به محتوای بزرگسالان را می‌دهد. ایالت‌هایی مانند نیویورک و نیوجرسی بر خطرات ناشی از چالش‌ها و ویژگی‌های اعتیادآور این اپلیکیشن تاکید کردند و خواستار اقداماتی برای جلوگیری از آسیب بیشتر به افراد زیر سن قانونی شدند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید