گلکسی A16 5G با وعده ۶ سال آپدیت نرم‌افزاری معرفی شد - تکفارس 
گلکسی A16 5G با وعده ۶ سال آپدیت نرم‌افزاری معرفی شد - تکفارس 

گلکسی A16 5G با وعده ۶ سال آپدیت نرم‌افزاری معرفی شد

افشین نوری
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - 15:46
گلکسی A16 5G

سامسونگ از گوشی گلکسی A16 5G با وعده ۶ سال آپدیت نرم‌افزاری رونمایی کرد. این گوشی اکنون در وب‌سایت سامسونگ در هلند لیست شده است.

مشخصات گلکسی A16 5G

این گوشی سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را اجرا می‌کند و قرار است تا اندروید ۲۰ یا هر نسخه‌ای از اندروید را که در سال ۲۰۳۰ عرضه می‌شود، دریافت کند.

گلکسی A16 5G همچنین برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب دارای گواهینامه IP54 است که هرچند به خوبی استاندارد IP67 یا IP68 در گوشی‌های میان‌رده یا پرچمدار سامسونگ نیست، اما برای یک گوشی پایین‌رده مانند این قابل‌توجه است.

 گلکسی A16 5G

گلکسی A16 5G دارای ضخامت باریک ۷.۹ میلی متری است و این بدان معناست که جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری ندارد. در داخل این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده که با سرعت ۲۵ وات شارژ می‌شود. همچنین پردازنده A16 5G تراشه اگزینوس ۱۳۳۰ سامسونگ با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است.

حافظه ۱۲۸ گیگابایتی را می‌توان با کارت‌های microSD تا ۱.۵ ترابایت افزایش داد. لازم به ذکر است که همه گوشی‌های گلکسی که قبل از A16 5G معرفی شدند، حداکثر از کارت‌های ۱ ترابایتی پشتیبانی می‌کردند.

 گلکسی A16 5G

در پنل پشتی A16 5G یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی وجود دارد. یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی نیز در جلو وجود دارد.

دوربین جلو در داخل بریدگی Infinity-U بالای نمایشگر ۶.۷ اینچی Super AMOLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح +Full HD قرار گرفته است. سامسونگ ادعا می‌کند که صفحه‌نمایش گلکسی A16 5G کمترین حاشیه را دارد، اما آنچه در تصاویر دیده می‌شود این ادعا را تائید نمی‌کند.

گزینه‌های رنگی گلکسی A16 5G شامل آبی، خاکستری، طلایی و سبز روشن می‌شوند. سامسونگ هنوز قیمت این گوشی را اعلام نکرده است ولیاحتمالا به زودی آن را اعلام خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید