قابلیت Ask Photos برای کاربران گوگل فوتوز منتشر شد - تکفارس 
قابلیت Ask Photos برای کاربران گوگل فوتوز منتشر شد - تکفارس 

قابلیت Ask Photos برای کاربران گوگل فوتوز منتشر شد

فرزاد اسرافیلی
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - 13:24
عرضه Ask Photos در گوگل فوتوز

به گزارش خبرگزاری‌ها، قابلیت Ask Photos در دسترس کاربران گوگل فوتوز قرار گرفته است. این ویژگی برای کاربران آمریکایی که در لیست انتظار ثبت نام کرده‌اند فعال است.

گوگل در ماه می سال جاری میلادی از قابلیت Ask Photos برای گوگل فوتوز (Google Photos) رونمایی کرد. این قابلیت که توسط هوش مصنوعی جمنای گوگل ارائه شده است، این امکان را فراهم می‌کند تصاویر مورد نظر خود را را با استفاده از زبان طبیعی جستجو کرد. در حال حاضر به نظر می‌رسد این ویژگی در دسترس برخی از کاربران قرار گرفته است.

میشال رحمان، کارشناس اندروید و وبگاه خبری ۹to5 توانستند متوجه عرضه Ask Photos در گوگل فوتوز شوند. با این وجود، به نظر می‌رسد این ویژگی تنها برای برخی از کاربران آمریکایی که در لیست انتظار ثبت نام کرده‌اند، ارائه می‌شود. علاوه بر این، ظاهراً این ویژگی در نتیجه تغییر بر روی سرور فعال شده است، و بدین ترتیب تمامی نسخه‌های گوگل فوتوز از آن پشتیبانی می‌کنند. در قسمت زیر می‌توانید چندین اسکرین شات ارائه شده از وبگاه خبری ۹to5Google از این ویژگی مشاهده فرمایید.

قابلیت Ask Photos امکان جستجوی تصاویر با استفاده از زبان ساده را فراهم می‌کند. چند ماه پیش در رونمایی از این قابلیت، گوگل درباره شماره پلاک خودروی مد نظر سوالی پرسید و این هوش مصنوعی موفق به یافتن آن شد. علاوه بر این، می‌توان تصاویر خانوادگی و فامیلی خود را سریع پیدا کنید. از نظر تئوری می‌توان Ask Photos را یک ابزار جستجوی بسیار قدرتمند تلقی کرد.

این اولین باری نیست که شاهد چنین عملکرد جستجوی معنایی در تصاویر هستیم. ایسوس دیگر برند معروفی است که این ویژگی را برای برنامه گالری خود ارائه می‌کند. با این وجود، با توجه به اینکه گوگل فوتوز در اکثر گوشی‌های اندرویدی موجود است، این می‌تواند یک پیشرفت بزرگ برای این فناوری محسوب شود. استفاده از این ویژگی در گوگل فوتوز در مقایسه با ایسوس به دلیل وجود فناوری تشخیص چهره گوگل و هوش مصنوعی جمنای، پیچیدگی بیشتری خواهد داشت. بنابراین بسیاری از کاربران امیدوارند شاهد عرضه این ویژگی در سطح جهانی باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید