مشخصات کلیدی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام فاش شد - تکفارس 
مشخصات کلیدی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام فاش شد - تکفارس 

مشخصات کلیدی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام فاش شد

محمدامین حیدری
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - 13:30
مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4

در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار اطلاعاتی درباره تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک‌بنچ بودیم، اکنون لیستی از مشخصات کلیدی این تراشه کوالکام فاش شده است.

باتوجه به این لیست، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در مقایسه با نسل قبل، عملکرد بهتری در زمینه پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد ارائه می‌دهد. البته جزئیاتی درباره پردازنده این تراشه فاش نشده اما اطلاعات پیشین نشان می‌دادند که این پردازنده دارای طراحی هشت هسته‌ای Oryon با دو هسته قدرتمند و شش هسته کم‌مصرف خواهد شود. علاوه‌بر این، رم تراشه جدید کوالکام به جای LPDDR6، از نوع LPDDR5X خواهد بود.

مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4

اگرچه اطلاعاتی درباره توان کاری این رم در لیست فاش شده یافت نمی‌شود، اما به عملکرد آن در حالت چهار کاناله اشاره شده است. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ مانند نسل پیشین از حافظه UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند که قادر است در زمینه خواندن و نوشتن به ترتیب به سرعت ۴,۵۰۰ و ۴,۰۰۰ مگابایت برثانیه دست یابد. از مشخصات کلیدی دیگر تراشه نام‌برده می‌توان به پردازنده گرافیکی Adreno سری ۸ در آن اشاره کرد که از یک نمایشگر ۱۴۴ هرتزی با رزولوشن ۳,۸۴۰ در ۲,۵۴۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند.

این پردازنده قادر به ارائه خروجی ویدیوهای ۸K 60 FPS به نمایشگر خارجی است. متاسفانه جزئیاتی درباره قدرت پردازنده گرافیکی Adreno 830 در تراشه جدید کوالکام فاش نشده است اما یکی از افشاگری‌های پیشین نشان می‌داد که این پردازنده با حداکثر سرعت ۱.۰ گیگاهرتز و ۱۲ واحد CU می‌تواند ۴۰ درصد عملکرد قدرتمندتری ارائه دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید