مک‌بوک پرو اپل با پردازنده M4 در گیک‌بنچ ظاهر شد - تکفارس 
مک‌بوک پرو اپل با پردازنده M4 در گیک‌بنچ ظاهر شد - تکفارس 

مک‌بوک پرو اپل با پردازنده M4 در گیک‌بنچ ظاهر شد

امین باقری
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - 12:15
مک‌بوک پرو اپل با پردازنده M4

مک‌بوک پرو اپل با پردازنده M4 در دیتابیس گیک‌بنچ مشاهده شده است. در تست‌های CPU، این دستگاه عملکردی مشابه با نسخه تبلت خود دارد. در قسمت OpenCL، GPU ده هسته‌ای M4 افزایش ۲۵ درصدی در عملکرد نسبت به M3 ارائه می‌دهد.

بر اساس گفته‌های مارک گورمن از بلومبرگ، مک‌بوک‌های پرو با پردازنده M4 قرار است ماه آینده عرضه شوند. همراه با نسخه استاندارد M4 که در جدیدترین مدل‌های آیپد پرو استفاده شده است، ممکن است مدل‌های M4 Pro و M4 Max را نیز در مک‌بوک پرو‌های جدید ببینیم. اکنون برای اولین بار یک مک‌بوک ۱۶ اینچی با تراشه M4 را مشاهده می‌کنیم.

در تست‌های تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای ۶.۲ گیک‌بنچ، این دستگاه به ترتیب امتیازات ۳۸۶۴ و ۱۵۲۲۸ را کسب کرد. این امتیازها تنها کمی بیشتر از پردازنده M4 موجود در آیپد پرو پرچمدار است که امتیازات ۳۷۱۵ و ۱۴۶۹۰ را در همان بنچمارک به دست آورده بود. از نظر مشخصات، این نسخه دارای ۱۰ هسته پردازنده (۴P + 6E) با حداکثر سرعت ۴.۴۱ گیگاهرتز و ۱۶ گیگابایت رم می‌باشد.

در لیست دیگری از گیک‌بنچ، مشخص شد که GPU ده هسته‌ای مک‌بوک پرو در بنچمارک OpenCL امتیاز ۳۸۱۵۳ را کسب کرده است. نسخه قبلی این دستگاه (M3 اپل) به طور متوسط امتیاز ۳۰۴۷۰ را داشت که نشان‌دهنده یک افزایش ۲۵ درصدی در عملکرد نسل به نسل است. اینکه آیا این پیشرفت‌ها در دیگر کاربردها (مانند بازی‌ها) هم مشهود خواهد بود یا نه، هنوز مشخص نیست.

در نهایت، اپل همچنان از نظر عملکرد تک‌هسته‌ای در مقایسه با رقبا جلوتر است. با این حال، پردازنده‌های Lunar Lake اینتل و اسنپدراگون X الیت به‌سرعت در زمینه کارایی به ازای هر وات به اپل نزدیک می‌شوند و مشاهده آینده پردازنده‌های Panther Lake و اسنپدراگون X نسل بعدی جالب خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید