ابزارهای ضد سرقت گوگل برای کاربران اندروید فعال شد - تکفارس
ابزارهای ضد سرقت گوگل برای کاربران اندروید فعال شد - تکفارس

ابزارهای ضد سرقت گوگل برای برخی کاربران اندروید فعال شد

امین باقری
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - 13:50
ابزارهای ضد سرقت گوگل

سه قابلیت جدید ضد سرقت که گوگل اوایل امسال معرفی کرده بود، ظاهرا برای برخی کاربران اندروید فعال شده‌اند. این ابزارها (قفل تشخیص سرقت، قفل آفلاین دستگاه و قفل از راه دور) به کاربران امکان می‌دهند تا در صورت دزدیده شدن دستگاهشان، سریعا آن را قفل کنند تا سارقان نتوانند به اطلاعات حساس دسترسی پیدا کنند.

گزارشگر اندروید، میشال رحمان، در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که دو ابزار اول در گوشی شیائومی ۱۴T پرو ظاهر شده‌اند و برخی از کاربران پیکسل نیز قفل از راه دور را دریافت کرده‌اند.

با توجه به تمام پاسخ‌هایی که دریافت کرده‌ام، به نظر می‌رسد که این سه قابلیت در سطح جهانی در حال عرضه هستند! (@MishaalRahman)

قفل تشخیص سرقت با عمل فیزیکی قاپیدن فعال می‌شود. گوگل در ماه مه اعلام کرده بود که این قابلیت از هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کند تا وقتی کسی گوشی شما را از دستتان بقاپد و سعی کند بدود، با دوچرخه یا ماشین فرار کند، آن را تشخیص دهد. در این موقعیت، صفحه گوشی قفل می‌شود.

قفل آفلاین دستگاه نیز نمایشگر گوشی را پس از اینکه سارق اتصال اینترنت را قطع کرده باشد، به‌صورت خودکار قفل می‌کند. شما همین حالا می‌توانید گوشی‌تان را از راه دور با Find My Device قفل کنید، اما قابلیت سوم، قفل از راه دور، به شما اجازه می‌دهد این کار را بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور حساب گوگل انجام دهید. تنها چیزی که لازم دارید شماره تلفن و یک چالش امنیتی سریع از طریق هر دستگاهی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید