افشای اطلاعات تازه درباره کارت گرافیک لپ‌تاپ RTX 5090 انویدیا - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره کارت گرافیک لپ‌تاپ RTX 5090 انویدیا - تکفارس 

افشای اطلاعات تازه درباره کارت گرافیک لپ‌تاپ RTX 5090 انویدیا

محمدامین حیدری
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 12:56
کارت گرافیک لپ‌تاپ RTX 5090 انویدیا

در حالی که انویدیا برای عرضه کارت گرافیک RTX 5090 در پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ آماده می‌شود، اکنون اطلاعات تازه‌ای درباره نسخه لپ‌تاپ این محصول فاش شده است.

یک افشاگر خوش‌سابقه به نام Moore’s Law is Dead مدعی شده است که کارت گرافیک RTX 5090 به ۲۴ گیگابایت حافظه ویدیویی مجهز خواهد بود. البته این محصول قرار است در پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ عرضه شود. باتوجه به اطلاعات فاش شده، نسخه لپ‌تاپ RTX 5090 از پردازنده گرافیکی GB203 با ۲۴ گیگابایت حافظه ویدیویی بهره می‌برد که دارای رابط ۲۵۶ بیت و مساحت ۳۷۷ میلیمتر مربعی است.

البته این کارت گرافیک ممکن است به دلیل نیاز به معرفی ماژول‌های جدید ۳ گیگابایتی GDDR7 دیرتر عرضه شود. پیش از این نیز شایعاتی درباره کارت گرافیک GeForce RTX 5080 منتشر شده بود به عرضه آن را ۱۶ گیگابایت حافظه ویدیویی اشاره داشتند. این شایعات همچنین حاکی از آن بودند که کارت گرافیک میان‌رده RTX 5070 ممکن است از ۱۲ گیگابایت حافظه ویدیویی برخوردار باشد.

با این حال، هنوز مشخص نیست که حافظه این دو محصول از نوع GDDR6 خواهد بود یا GDDR7. انویدیا در حال حاضر از اظهار نظر درباره کارت گرافیک‌های خود خودداری می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید