تسلا 27 هزار سایبرتراک را فراخواند - تکفارس
تسلا 27 هزار سایبرتراک را فراخواند - تکفارس

تسلا ۲۷ هزار سایبرتراک را به دلیل نقص دوربین عقب فراخواند

امین باقری
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 12:01
فراخوان سایبرتراک

تسلا به دلیل نقص نرم‌افزاری که باعث تاخیر در نمایش تصویر دوربین عقب می‌شود، فراخوانی برای سایبرتراک صادر کرده است. از نوامبر سال گذشته که تحویل به مشتریان آغاز شد، این پنجمین فراخوان برای این وانت برقی جنجالی به شمار می‌رود. فراخوان‌های قبلی شامل مشکلاتی در تیغه‌های برف‌پاک‌کن، قطعات سست و پدال‌های سرعت که در جا گیر ‌می‌کردند می‌شد.

طبق گزارش اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA)، این فراخوان شامل بیش از ۲۷ هزار سایبرتراک تولید شده بین ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۴ می‌شود که در واقع شامل تمامی سایبرتراک‌های ساخته‌شده تا امروز می‌شود.

سایبرتراک‌هایی که نسخه نرم‌افزاری ۲۰۲۴.۳۲.۵.۲ یا بالاتر را دارند ممکن است دچار مشکلی شوند که در آن اگر کاربر قبل از اتمام فرآیند خاموش و روشن شدن خودرو تلاش به حرکت به عقب کند، نمایشگر دوربین عقب ممکن است تا ۶ تا ۸ ثانیه چیزی نشان ندهد. قوانین فدرال ایجاب می‌کنند که تصویر دوربین عقب در کمتر از دو ثانیه ظاهر شود.

تسلا پس از تحقیق و آزمایش در ماه سپتامبر، به‌صورت داوطلبانه این فراخوان را صادر کرده و به‌روزرسانی نرم‌افزاری رایگان برای رفع مشکل ارائه می‌کند. با اینکه هیچ تصادف یا آسیبی گزارش نشده، وانت‌ها و SUVهای بزرگ به‌طور کلی دید ضعیفی دارند که می‌تواند عابران پیاده را به خطر بیندازد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید