جزئیات پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک لو رفت - تکفارس 
جزئیات پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک لو رفت - تکفارس 

جزئیات پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک لو رفت

فرزاد اسرافیلی
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 11:40
جزئیات پردازنده دیمنسیتی 9400

به تازگی یکی از افشاگران خوش نام جرئیات تازه‌ای از مشخصات پردازنده قدرتمند دیمنسیتی ۹۴۰۰ ارائه کرده است.

مدیاتک قرار است در تاریخ ۹ اکتبر مصادف با ۱۸ مهر ماه به طور رسمی از پردازنده پرچمدار بعدی خود یعنی دیمنسیتی ۹۴۰۰ رونمایی کند. پیش از این، این تراشه توانسته بود از لحاظ عملکرد گرافیکی از تراشه A18 اپل پیشی گرفته و در بنچمارک AnTuTu در صدر قرار بگیرد.

به تازگی Digital Chat Station افشاگر خوش نام چینی جزئیات تازه‌ای در رابطه با هسته‌های این پردزانده فاش کرده است. طبق گفته وی، دیمنسیتی ۹۴۰۰ دارای یک هسته فوق‌العاده بزرگ Cortex-X925 با فرکانس ۳.۶۲۶ گیگاهرتز، سه هسته بزرگ Cortex-X4 و چهار هسته Cortex-A720 خواهد بود. به نظر می‌رسد هسته آخری یعنی Cortex-A720 اشتباه تایپی داشته باشد زیرا Cortex-A725 آخرین نسل از طراحی Arm می‌باشد.

جزئیات پردازنده دیمنسیتی 9400

در هر صورت بنا به اعلام DCS، فرکانس هسته‌های X4 و A720 یا A725 دقیقاً مانند مدل قبلی یعنی دیمنسیتی خواهد بود که سال گذشته عرضه شد. بدین ترتیب می‌توان گفت X4 تا ۲.۸۵ گیگاهرتز و A720 یا A725 تا ۲ گیگاهرتز فرکانس خواهند داشت. پردازنده گرافیکی دیمنسیتی ۹۴۰۰ از نوع Immortalis-G925 MC12 با کلاک ۱۶۱۲ مگاهرتز می‌باشد.

دیمنسیتی ۹۴۰۰ در واقع رقیب سرسختی برای اسنپدراگون ۸ نسل ۴ محسوب می‌شود. لازم به ذکر است اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با فاصله کمی پس از دیسمنیتی ۹۴۰۰ در این ماه عرضه خواهد شد و احتمالاً به اسنپدراگون ۸ الیت تغییر نام داده شود. آن طور که پیداست هر دوی این تراشه‌ها نسبت به نسل گذشته از لحاظ عملکردی بهبود یافته‌اند. همچنین شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه دیمنسیتی ۹۴۰۰ با قیمت بسیار ارزان‌تر روانه بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید