ارزش شرکت OpenAI به ۱۵۷ میلیارد دلار رسید - تکفارس 
ارزش شرکت OpenAI به ۱۵۷ میلیارد دلار رسید - تکفارس 

ارزش شرکت OpenAI به ۱۵۷ میلیارد دلار رسید

افشین نوری
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - 16:48
ارزش شرکت OpenAI به ۱۵۷ میلیارد دلار رسید - تکفارس 

شرکت هوش مصنوعی OpenAI توانسته سرمایه جدیدی به مبلغ ۶.۶ میلیارد دلار برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی بزرگتر جمع آوری کند و حالا ارزش این شرکت به ۱۵۷ میلیارد دلار رسیده است.

دور جدید جذب سرمایه OpenAI توسط Thrive Capital هدایت شده که خود این شرکت یک میلیارد دلار را متعهد شده است. این شرکت همچنین یک قرارداد ویژه بسته که به آن اجازه می‌دهد در صورت رسیدن OpenAI به هدف درآمدی خود، سال آینده یک میلیارد دلار دیگر سرمایه‌گذاری کند.

البته به نظر می‌رسد که این سرمایه‌گذاری‌ها به شرط تغییر ساختار OpenAI به یک شرکت انتفاعی انجام خواهد شد. اگر OpenAI در عرض مدت دو سال نتواند خود را به عنوان یک شرکت انتفاعی تغییر ساختار دهد، سرمایه‌گذاران می‌توانند سرمایه خود را بیرون بکشند. طبق برخی گزارش‌ها، OpenAI به فکر تبدیل شدن به یک شرکت انتفاعی است.

نکته جالب اینکه OpenAI از سرمایه‌گذاران جدید خود درخواست کرده است که از شرکت‌های رقیب مانند آنتروپیک و xAI ایلان ماسک حمایت نکنند. این در حالیست که xAI اخیرا موفق به جذب سرمایه ۶ میلیارد دلاری شده بود.

طبق گزارش نیویورک تایمز، درآمد ماهانه OpenAI در ماه آگوست به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و این شرکت انتظار درآمد ۱۱.۶ میلیارد دلاری در سال آینده را دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید