تیم کوک 50 میلیون دلار از سهام خود را می‌فروشد- تکفارس
تیم کوک 50 میلیون دلار از سهام خود را می‌فروشد- تکفارس

تیم کوک بیش از ۵۰ میلیون دلار از سهام خود را می‌فروشد

امین باقری
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - 12:08
تیم کوک 50 میلیون دلار از سهام خود را می‌فروشد- تکفارس

ثروت تیم کوک، مدیر عامل اپل، به زودی ۵۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت. این پس از فروش ۲۲۳,۹۸۶ از سهام اپل است که در مجموع ۵۰,۲۷۶,۰۷۶ دلار برای او درآمد داشت. طبق گزارش پرونده SEC، این سهام به عنوان بخشی از پاداش مبتنی بر عملکرد، بر اساس بازده سهامداران اپل نسبت به دیگر شرکت‌های موجود در S&P 500 به کوک اعطا شده بود. همچنین او اغلب در ماه اکتبر سهام خود را می‌فروشد.

اوایل این هفته، کوک ۲۱۹,۵۰۲ سهم دیگر از سهام اپل را نیز دریافت کرد. ۵۴,۸۷۶ سهم قرار است در سه بخش مساوی در آوریل ۲۰۲۷، ۲۰۲۸ و ۲۰۲۹ واگذار شود. ۱۶۴,۶۲۶ سهم نیز مبتنی بر عملکرد است و در تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۷ واگذار خواهد شد. بسته به عملکرد اپل بین سال‌های مالی ۲۰۲۵ و ۲۰۲۷، بین ۰ تا ۲۰۰ درصد از تعداد هدف سهام واگذار خواهد شد.

مجموع پاداش به بازده کل سهامداران اپل نسبت به دیگر شرکت‌های موجود در S&P 500 در دو سال آینده بستگی دارد.

تا اوایل سال ۲۰۲۴، کوک مالک بیش از سه میلیون از سهام اپل بود و همچنین ۱.۳ میلیون واحد سهام معوق (RSU) نیز در اختیار داشت. سهام فروخته نشده کوک بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد و سهام‌هایی که به او اختصاص داده شده‌اند، بخش عمده‌ای از کل دستمزد او را تشکیل می‌دهند.

در سال ۲۰۲۳، حقوق پایه کوک ۳ میلیون دلار بود، اما او همچنین ۴۷ میلیون دلار پاداش سهام، ۱۰.۷ میلیون دلار پاداش‌های مبتنی بر عملکرد، و ۲.۵ میلیون دلار در قالب سایر مزایا مانند سهم‌های حساب بازنشستگی، حق بیمه عمر، پرداخت نقدی برای تعطیلات، هزینه‌های امنیتی، و هزینه‌های سفر شخصی با هواپیما دریافت کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید