شکایتی تازه از اپل به دلیل وادار کردن کارمندان به امضای قراردادهای غیرقانونی - تکفارس 
شکایتی تازه از اپل به دلیل وادار کردن کارمندان به امضای قراردادهای غیرقانونی - تکفارس 

شکایتی تازه از اپل به دلیل وادار کردن کارمندان به امضای قراردادهای غیرقانونی

فرزاد اسرافیلی
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 13:20
شکایتی تازه از اپل

یک هیئت اتحادیه کارگری آمریکا اعتقاد دارد اپل حق سازماندهی کارمندان خود را نقض کرده و آنها را مجبور به رعایت استانداردها و قراردادهای بسیار سخت‌گیرانه کرده است.

روز دوشنبه، هیئت ملی روابط کار ایالات متحده موسوم به NLRB با تنظیم شکایتی علیه اپل مدعی شد این شرکت کارمندان خود را ملزم به امضای قراردادهای غیرقانونی، محرمانه، غیر رقابتی و عدم افشای اطلاعات کرده است. در این شکایت آمده است اپل سیاست‌های رفتار نادرستی را در قبال کارکنان خود در پیش گرفته است.

به گزارش رویترز در این بیانیه اپل به مداخله و محدود کردن کارکنان در  احقاق حقوق خود طبق قانون کار فدرال متهم شده است. یکی از سخنگویان اپل در مصاحبه با رویترز خبر داد اپل هیچ برنامه‌ای برای حل و فصل این پرونده ندارد و قصد دارد حقایق را در جلسه دادگاه در میان بگذارد. قرار است یک قاضی اداری در ماه ژانویه به این پرونده رسیدگی کند.

هیئت ملی روابط کار از اپل می‌خواهد قوانین غیرقانونی خود را لغو کرده و کارمندان خود را از حقوق قانونی خود مطلع سازد. این اتهامات از یک پرونده در سپتامبر ۲۰۲۱ علیه اپل نشات گرفته است که در آن اشلی جوویک، مدیر ارشد سابق برنامه مهندسی بدلیل بحث در مورد مسائل مربوط به کار، مانند آزار و اذیت، زورگویی و تبعیض جنسی از این شرکت اخراج شد.

در ماه مه، NLRB متوجه بازجویی‌های غیرمجاز اپل از کارمندان فروشگاه خرده فروشی مرکز تجارت جهانی اپل در شهر نیویورک شده بود. اپل در آن زمان به این حکم اعتراض کرده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید