“باقلوا” نام رمز اندروید ۱۶ خواهد بود - تکفارس 
“باقلوا” نام رمز اندروید ۱۶ خواهد بود - تکفارس 

“باقلوا” نام رمز اندروید ۱۶ خواهد بود

فرزاد اسرافیلی
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - 10:47
نام رمز اندروید 16

گوگل با سنت شکنی در استفاده از ترتیب حروف الفبا در نام گذاری نسخه‌ اندروید خود، اندروید ۱۶ را با نام باقلوا (Baklava) عرضه خواهد کرد.

گوگل همچنان به استفاده از نام رمز دسر برای نسخه های جدید اندروید خود ادامه می‌دهد. خبرها حاکی از آن است اندروید ۱۶ سال آینده با نام باقلوا (Baklava) عرضه می‌شود.

این خبر به لطف تغییر در کد پلتفرم AOSP فاش شد. در این پلتفرم، حداقل نسخه SDK اندروید ۱۶ با عنوان “باقلوا” لیست شده است. بدین ترتیب گوگل ترتیب حروف الفبای انگلیسی را شکسته است. نام‌ رمز نسخه‌های پیشین اندروید به ترتیب حروف الفبای انگلیسی شروع می‌شد، به عنوان مثال، اندروید ۱۵ “بستنی وانیلی” (Vanilla Ice Cream) نام دارد و انتظار می‌رفت نسخه ۱۶ با حرف بعدی الفبای انگلیسی شروع شود. اما گوگل به دلیل تغییر در روند توسعه این پلتفرم، رویکرد نامگذاری خود را در اندروید ۱۶ تغییر داده است.

تغییرات در فرآیند توسعه اندروید بر انتخاب نام رمز تأثیر گذار بوده است. گوگل با معرفی پروژه ترانک استیبل (trunk stable)، طرح نامگذاری بیلدها را تغییر داد. به عنوان مثال، بیلدهای Android 14 QPR2 با حرف “A” به جای “U” شروع می‌شوند. سال آینده، بیلدها با «B» شروع می‌شوند که می‌تواند به انتخاب نام رمز «باقلوا» برای اندروید ۱۶ مربوط باشد.

بنابراین گوگل همزمان با اعمال تغییراتی در روند توسعه، سنت استفاده از نام دسر برای نسخه‌های اندروید را با قوت ادامه می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید