آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۴H2 با قابلیت‌های هوش مصنوعی منتشر شد - تکفارس 
 آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۴H2 با قابلیت‌های هوش مصنوعی منتشر شد - تکفارس 

 آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۴H2 با قابلیت‌های هوش مصنوعی منتشر شد

افشین نوری
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - 20:38
آپدیت ویندوز 11 24H2

مایکروسافت سرانجام  آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۴H2 را برای همه کاربران منتشر کرده است و هم‌اکنون قابل دانلود و استفاده است.

به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ ۲۰۲۴ که با نام نسخه ۲۴H2 نیز شناخته می شود، اکنون به صورت عمومی در دسترس است. مایکروسافت این آپدیت را در کنار ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی که به زودی برای رایانه‌های +Copilot عرضه می‌شود، منتشر کرده است.

برخلاف آپدیت‌های اخیر ویندوز ۱۱، نسخه ۲۴H2 یک «جایگزینی کامل سیستم‌عامل» است، بنابراین انتشار این به‌روزرسانی کمی بیشتر از زمان معمول طول می‌کشد. مایکروسافت گفته که به‌تدریج آن را برای کاربران ویندوز ۱۱ نسخه‌های ۲۲H2 و ۲۳H2 منتشر می‌کند. این بدان معناست که باید به برنامه تنظیمات بروید و به‌صورت دستی درخواستِ به‌روزرسانی کنید.

اگر می‌خواهید جزو اولین دریافت‌کنندگان آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۴H2 باشید، به Settings > Windows Update بروید و گزینه «Get the latest updates as soon as they’re available» را فعال کنید. پس از آن، به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید تا اگر سیستم شما واجدشرایط بود، آپدیت ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H2 را دانلود کنید.

ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H2 شامل منوهای به‌روز شده، بهبود برنامه تنظیمات، پشتیبانی از والپیپرهای HDR، پشتیبانی از Wi-Fi 7، صرفه‌جویی باتری و تنظیمات انرژی، به‌روزرسانی منوی تنظیمات سریع و موارد دیگر می‌شود.

مایکروسافت همچنین مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی را آپدیت ویندوز ۱۱ ۲۴H2 برای PCهای +Copilot عرضه کرده است.

یکی از این قابلیت‌ها Click to Do نلم دارد که با فشار دادن دکمه ویندوز و کلیک ماوس فعال می‌شود و محتوای صفحه را اسکن کرده و میانبرهای مختلفی را برای انجام کارهای مختلف روی اسکن تصویر ارائه می دهد.

بخش جستجوی ویندوز هم به لطف هوش مصنوعی بهبود یافته است. قابلیت جدیدی به نام Super Resolution در برنامه فوتوز ارائه شده است که وضوح تصاویر بی‌کیفیت را تا ۸ برابر افزایش می‌دهد.

چندین قابلیت هوش مصنوعی نیز برای برنامه Paint ارائه شده است که همه آن‌ها برای ویرایش عکس بسیار مفید و کاربردی هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید