شایعه: تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بسیار گران‌تر از دایمنسیتی ۹۴۰۰ خواهد بود - تکفارس 
شایعه: تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بسیار گران‌تر از دایمنسیتی ۹۴۰۰ خواهد بود - تکفارس 

شایعه: تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بسیار گران‌تر از دایمنسیتی ۹۴۰۰ خواهد بود

محمدامین حیدری
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - 12:02
اسنپدراگون 8 نسل 4 دایمنسیتی 9400

طبق ادعای یک افشاگر چینی، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با قیمت بسیار بالاتری نسبت به دایمنسیتی ۹۴۰۰ عرضه خواهد شد که می‌تواند منجر به افزایش قیمت گوشی‌ها شود.

مدیاتک قرار است تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ را در تاریخ ۹ اکتبر معرفی کند و چند روز بعد، کوالکام نیز از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ که ممکن است نام آن اسنپدراگون ۸ الیت باشد، رونمایی خواهد کرد. این محصولات، تراشه‌های برتر برای دستگاه‌های اندرویدی سال آینده به شمار می‌روند و بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اخیرا برای انتخاب آن‌ها در شرایط سختی قرار گرفته‌اند.

قیمت دو تراشه نام‌برده ممکن است در تصمیم شرکت‌ها تاثیر بگذارد. اکنون یک افشاگر چینی با نام کاربری Digital Chat Station مدعی شده که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بسیار گران‌تر از تراشه مدیاتک خواهد بود. او اظهار داشته که تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ را می‌توان با قیمتی حدود ۱۵۵ دلار تهیه کرد، در حالی که قیمت پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برابر با ۱۹۰ دلار خواهد بود.

هردوی این تراشه‌ها قیمت مناسبی دارند؛ با این حال، برخی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ممکن است قادر باشند براساس تعداد سفارشات خود، مبالغ کمتری برای تهیه تراشه‌های نام‌برده پرداخت کنند. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بیش از ۲۰ درصد گران‌تر است که می‌تواند بر قیمت بسیاری از گوشی‌های تولیدشده تاثیر بگذارد. شایعه شده است که هردو تراشه کوالکام و مدیاتک از نظر عملکرد فوق‌العاده هستند و نسبت به هر تراشه دیگری که تاکنون برای دستگاه‌های اندرویدی ساخته شده، برتر هستند.

با این حال، باید دید که آیا تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دایمنسیتی ۹۴۰۰ می‌توانند حتی از پردازنده‌های سری A18 اپل بگیرند یا خیر. علاوه‌براین، هنوز مشخص نیست که این دو تراشه در مقایسه با یکدیگر چه عملکردی از خود نشان خواهند داد؛ اما مطمئن هستیم که در چند روز آینده نتایج بیشتری از بنچمارک‌های آن‌ها فاش می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید