قیمت ChatGPT تا سال ۲۰۲۹ چند برابر می‌شود - تکفارس 
قیمت ChatGPT تا سال ۲۰۲۹ چند برابر می‌شود - تکفارس 

قیمت ChatGPT تا سال ۲۰۲۹ چند برابر می‌شود

امین باقری
۷ مهر ۱۴۰۳ - 12:09
قیمت ChatGPT

بنابر گزارش‌ها، شرکت OpenAI به سرمایه‌گذاران اعلام می‌کند که قصد دارد تا پایان سال، برای استفاده از ChatGPT هزینه ۲۲ دلار در ماه دریافت کند. همچنین این شرکت برنامه‌ریزی کرده که طی پنج سال آینده قیمت ماهانه را به ۴۴ دلار افزایش دهد.

اسناد به دست‌ آمده توسط نیویورک تایمز نشان می‌دهد که OpenAI در ماه آگوست ۳۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده و انتظار دارد تا پایان سال به ۳.۷ میلیارد دلار فروش برسد. با این حال، هزینه‌های مختلفی مانند حقوق، اجاره و هزینه‌های عملیاتی باعث می‌شود که این شرکت امسال ۵ میلیارد دلار ضرر کند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از این هستند که OpenAI این اسناد را برای یافتن سرمایه‌گذاران جدید و کاهش زیان مالی خود منتشر می‌کند. خوشبختانه، OpenAI در حال جمع‌آوری سرمایه با ارزش ۱۵۰ میلیارد دلار است و یک دور جدید سرمایه‌گذاری می‌تواند تا ۷ میلیارد دلار جذب کند.

همچنین OpenAI در حال تبدیل شدن از یک شرکت غیرانتفاعی به یک شرکت سودآور است. این تغییر مدل تجاری به حذف هر گونه محدودیت در بازده سرمایه‌گذاری‌ها اجازه می‌دهد و زمینه را برای مذاکره با سرمایه‌گذاران جدید با نرخ‌های بالاتر فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید