تعداد مشترکین استارلینک به ۴ میلیون رسید - تکفارس 
تعداد مشترکین استارلینک به ۴ میلیون رسید - تکفارس 

تعداد مشترکین استارلینک به ۴ میلیون رسید

امین باقری
۶ مهر ۱۴۰۳ - 12:36
مشترکین استارلینک

شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس‌ایکس این هفته به نقطه عطف جدیدی در تعداد مشترکین خود رسید. گوین شاتول رئیس شرکت اسپیس‌ایکس این خبر را روز سه‌شنبه به قانون‌گذاران ایالت تگزاس اعلام کرد.

او در جلسه کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان ایالت گفت: « راستی، این هفته ما از مرز ۴ میلیون مشترک برای استارلینک عبور خواهیم کرد که واقعا هیجان‌انگیز است.» (این موضوع در روز پنج‌شنبه توسط اسپیس‌ایکس تایید شد.)

تعداد مشترکین استارلینک به ۴ میلیون رسید - تکفارس 

این به معنای آن است که اسپیس‌ایکس از پایان ماه مه تاکنون یک میلیون مشترک جدید جذب کرده است. این رشد حتی از نرخ رشد قبلی شرکت نیز پیشی گرفته است: استارلینک خدمات بتای خود را در اکتبر ۲۰۲۰ آغاز کرد؛ در دسامبر ۲۰۲۲ به یک میلیون مشترک، در سپتامبر ۲۰۲۳ به ۲ میلیون مشترک و در ماه مه به ۳ میلیون مشترک رسید. هم اکنون این منظومه متشکل از نزدیک به ۶۰۰۰ ماهواره است و خدمات خود را در نزدیک به ۱۰۰ کشور به کاربران فردی و همچنین مشتریان بزرگ تجاری مانند شرکت‌های هواپیمایی و خطوط کشتیرانی ارائه می‌دهد.

به گزارش شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای Quilty Space، انتظار می‌رود این سرویس امسال حدود ۶.۶ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند، که نسبت به دو سال پیش، که حدود ۱.۴ میلیارد دلار درآمد داشت، افزایش یافته است.

استارلینک نقش اساسی در برنامه کلی اسپیس‌ایکس برای تجاری‌سازی و در نهایت اکتشاف فضایی دارد. در حالی که شرکت به جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران ادامه می‌دهد، ایلان ماسک مدیر عامل شرکت سال‌ها گفته است که درآمد حاصل از خدمات اینترنت باند پهن به توسعه بیشتر راکت بزرگ قابل استفاده مجدد Starship کمک خواهد کرد. به نوبه خود، راه‌اندازی Starship به شرکت کمک می‌کند تا ماهواره‌های استارلینک بیشتری را با سرعت بیشتری به فضا پرتاب کند.

استارلینک به غول بی‌چون‌وچرای اینترنت ماهواره‌ای تبدیل شده است. از زمان آغاز به کار، این سرویس سهم بیشتری از بازار را از رقبا مانند Viasat وSES که ماهواره‌های بزرگی در مدار زمین ثابت دارند، به خود اختصاص داده است. چند منظومه ماهواره‌ای دیگر نیز در حال توسعه هستند، به خصوص پروژه Kuiper آمازون، اما آنها هنوز خدمات تجاری خود را آغاز نکرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید