ترجمه همزمان ریلز اینستاگرام با هوش مصنوعی - تکفارس
ترجمه همزمان ریلز اینستاگرام با هوش مصنوعی - تکفارس

متا از هوش مصنوعی برای ترجمه همزمان ریلز اینستاگرام استفاده می‌کند

امین باقری
۵ مهر ۱۴۰۳ - 12:00
هوش مصنوعی متا

شرکت متا به تازگی یک ابزار جالب را معرفی کرده که از هوش مصنوعی برای ترجمه خودکار ویدیوهای ریلز اینستاگرام به زبان‌های دیگر، به همراه هماهنگی با حرکت لب‌ها استفاده می‌کند. این قابلیت توسط مدیر عامل این شرکت، مارک زاکربرگ، در رویداد سالانه لایو استریم متا کانکت رونمایی شد.

زاکربرگ این قابلیت را در نمایش اصلی معرفی کرد و به نظر می‌رسید همه چیز به خوبی کار می‌کند. طبق گفته متا، این تکنولوژی نه‌ تنها محتوای ویدیوها را ترجمه می‌کند، بلکه صدای سازنده را در زبان دیگر شبیه‌سازی کرده و حرکات لب‌ها را نیز با آن هماهنگ می‌کند. لازم به ذکر است که این نمایش زنده نبود، اما همچنان تاثیرگذار بود.

ترجمه همزمان ریلز اینستاگرام با هوش مصنوعی - تکفارس

این قابلیت ابتدا برای برخی از تولیدکنندگان ویدیو به زبان انگلیسی و اسپانیایی در ایالات متحده و آمریکای لاتین در دسترس قرار خواهد گرفت. متا زمان دقیقی اعلام نکرده و فقط گفت که ایالات متحده و آمریکای لاتین اولین مناطقی خواهند بود که این قابلیت را دریافت می‌کنند، به این معنی که در ابتدا به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی محدود خواهد بود. این شرکت همچنین اشاره کرد که زبان‌های بیشتری به زودی اضافه خواهند شد.

این تنها ابزار هوش مصنوعی‌ نبود که در متا کانکت به نمایش گذاشته شد. پلتفرم هوش مصنوعی متا اکنون امکان چت صوتی با انتخاب از بین صداهای چندین سلبریتی را فراهم می‌کند. همچنین قابلیت‌های جدیدی برای Meta AI اضافه شده است؛ به طوری که می‌تواند بر اساس دستورالعمل‌های ارسال شده از طریق چت‌های متنی درون برنامه‌ای مانند اینستاگرام، مسنجر و واتساپ، عکس‌ها را تغییر داده و ویرایش کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید