حالت صوتی پیشرفته ChatGPT با چند صدا و طراحی جدید - تکفارس
حالت صوتی پیشرفته ChatGPT با چند صدا و طراحی جدید - تکفارس

حالت صوتی پیشرفته ChatGPT با چندین صدا و طراحی جدید عرضه شد

امین باقری
۴ مهر ۱۴۰۳ - 11:34
حالت صوتی پیشرفته ChatGPT

شرکت OpenAI اعلام کرد که حالت صوتی پیشرفته (AVM) را برای مجموعه بزرگی از مشتریان پرداختی ChatGPT عرضه کرده است. این قابلیت صوتی که باعث می‌شود ارتباط با ChatGPT طبیعی‌تر به نظر برسد، در ابتدا برای مشتریان سطح Plus و Teams عرضه می‌شود. کاربران سطح Enterprise و Edu نیز هفته آینده به این قابلیت دسترسی خواهند داشت.

با این به‌روزرسانی، AVM طراحی جدیدی نیز به خود می‌گیرد. این قابلیت اکنون با یک کره آبی متحرک نشان داده می‌شود، به‌جای نقاط سیاه متحرکی که OpenAI در نمایش این تکنولوژی در ماه مه ارائه کرده بود.

کاربران در برنامه ChatGPT، در کنار نماد صوتی، هنگامی که AVM در دسترس آنها قرار می‌گیرد، یک پنجره پاپ‌ آپ دریافت خواهند کرد.

حالت صوتی پیشرفته ChatGPT با چند صدا و طراحی جدید - تکفارس

ChatGPT همچنین پنج صدای جدید را معرفی کرده است: آربر (Arbor)، میپل (Maple)، سول (Sol)، اسپروس (Spruce)، و ویل (Vale). این تعداد کل صداهای ChatGPT را به ۹ صدا می‌رساند (تقریبا به اندازه جمینی گوگل)، در کنار صداهای بریز (Breeze)، جونیپر (Juniper)، کوو (Cove)، و امبر (Ember). حتما متوجه شدید که همه این نام‌ها از طبیعت الهام گرفته‌اند، از آنجاکه هدف اصلی AVM این است که استفاده از ChatGPT طبیعی‌تر باشد.

حالت صوتی پیشرفته ChatGPT با چند صدا و طراحی جدید - تکفارس

یک صدایی که در این مجموعه غایب است، اسکای (Sky) است، صدایی که ChatGPT در به‌روزرسانی بهار خود معرفی کرد و باعث تهدید قانونی از سوی اسکارلت جوهانسون، بازیگر هالیوودی، شد.

یک قابلیت دیگر که فعلا در دسترس نیست، قابلیت ویدیو و اشتراک‌گذاری صفحه ChatGPT است که OpenAI در به‌روزرسانی بهار خود چهار ماه پیش معرفی کرده بود. این قابلیت قرار بود به GPT-4o امکان پردازش همزمان اطلاعات بصری و صوتی را بدهد. در طول نمایش، یکی از کارکنان OpenAI نشان داد که چگونه می‌توانید از ChatGPT سوالات همزمان درباره ریاضیات روی یک تکه کاغذ جلوی خود یا کد روی صفحه کامپیوترتان بپرسید.

OpenAI اعلام کرده که از زمان آزمایش محدود آلفای AVM، برخی بهبودها ایجاد شده است. قابلیت صوتی ChatGPT اکنون لهجه‌ها را بهتر می‌فهمد و به گفته این شرکت مکالمات آن نیز روان‌تر و سریع‌تر شده است.

شرکت OpenAI همچنین برخی از قابلیت‌های شخصی‌سازی ChatGPT را به AVM گسترش داده است: دستورالعمل‌های سفارشی که به کاربران امکان می‌دهد نحوه پاسخ‌دهی ChatGPT را به صورت شخصی‌سازی تنظیم کنند، و همچنین قابلیت حافظه که به ChatGPT اجازه می‌دهد مکالمات را برای مراجعه بعدی به خاطر بسپارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید