اولین آیفون تاشو اپل مجهز به فناورین دوربین زیر نمایشگر می‌شود - تکفارس 
اولین آیفون تاشو اپل مجهز به فناورین دوربین زیر نمایشگر می‌شود - تکفارس 

اولین آیفون تاشو اپل مجهز به فناورین دوربین زیر نمایشگر می‌شود

فرزاد اسرافیلی
۴ مهر ۱۴۰۳ - 10:36
آیفون تاشو اپل مجهز به فناورین دوربین زیر نمایشگر

اپل قصد دارد در آینده نزدیک از فناوری دوربین زیر نمایشگر موسوم به UPC رونمایی کرده و از آن در گوشی‌های جدید از جمله در اولین آیفون تاشو خود استفاده کند.

طبق گزارشات اخیر، اپل در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از فناوری دوربین زیر نمایشگر (UPC) برای Face ID در محصولات جدید احتمالاً در اولین آیفون تاشو خود است. پیش از این بسیاری از کاربران انتظار داشتند این فناوری را در سری آیفون ۱۷ مشاهده کنند، اما طبق اخبار منتشر شده، اپل استفاده از آن را به تاخیر انداخته است.

به گزارش نشریه کره‌ای The Elec شرکت اپل برای استفاده از این فناوری منتظر دو تامین کننده اصلی نمایشگر خود یعنی سامسونگ و ال جی است. در حال حاضر، هیچ یک از این دو شرکت نتوانسته‌اند نیازهای اپل برای تهیه دید سنسورهای زیر نمایشگر را برآورده کند. سامسونگ در حال همکاری با شرکت کانادایی OTI Lumionics برای رفع این مشکل است و ال جی نیز در تلاش برای توسعه فناوری بومی خود در این زمینه است.

انتظار می‌رود آیفون تاشو با طراحی مشابه گلکسی فلیپ در سال ۲۰۲۶ روانه بازارها شود و در همان سال اپل می‌تواند آماده استفاده از این فناوری جدید باشد. با این وجود این شرکت هنوز تصمیم خود را مبنی بر اینکه ابتدا کدام گوشی مجهز به فناوری UPC باشد نگرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید