گلکسی S25 اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک‌بنج رویت شد - تکفارس 
گلکسی S25 اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک‌بنج رویت شد - تکفارس 

گلکسی S25 اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک‌بنج رویت شد

محمدامین حیدری
۳ مهر ۱۴۰۳ - 13:27
گلکسی S25 اولترا سامسونگ

به تازگی گوشی گلکسی S25 اولترا سامسونگ با نسخه‌ای ویژه از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک‌بنج رویت شده که عملکرد متفاوتی را ارائه کرده است.

البته تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قبلا به همراه گوشی وان پلاس ۱۳ و دستگاه مرجع کوالکام مشاهده شده بود که قدرت آن بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته بود و اپل توانست با تراشه A18 و A18 پرو دوباره صدرنشین شود؛ اما اکنون نسخه گلکسی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با گوشی گلکسی S25 اولترا سامسونگ در گیک‌بنچ رویت شده است.

این تراشه در بخش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب امتیاز ۳,۰۹۶ و ۹,۰۸۰ را کسب کرده که در مقایسه با امتیازهای ۳,۲۹۶ و ۱۰,۰۴۹ نسخه معمولی خود، کمتر است. البته این اعداد زمانی افزایش می‌یابند که تراشه‌ها از نظر نرم‌افزاری بیشتر بهینه شوند. نسخه رویت شده از گلکسی S25 اولترا در گیک‌بنچ دارای شماره مدل SM-S937U است و از ۱۲ گیگابایت رم در کنار اندروید ۱۵ بهره می‌برد.

گلکسی S25 اولترا اسنپدراگون 8 نسل 4

اگر نگاهی کوتاه به عملکرد نسخه گلکسی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک‌بنچ بیندازید، متوجه خواهید شد کلاستر هسته‌های قدرتمند این تراشه دارای سرعت کلاک ۴.۱۹ گیگاهرتز هستند که درمقایسه با سرعت ۴.۳۲ گیگاهرتزی نسخه معمولی کمتر است. علاوه‌بر این، کلاستر هسته‌های بهینه در تراشه نام‌برده به جای ۳.۵۳ گیگاهرتز، با سرعت ۲.۹۰ گیگاهرتز کار می‌کند.

گلکسی S25 اولترا اسنپدراگون 8 نسل 4

کد بک‌اند گیک‌بنچ نشان می‌دهد که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ می‌تواند سرعت بوست خود را بدون کاهش عملکرد حفظ کند؛ البته سرعت کلاک ذکر شده در بالا احتمالا آزمایشی است و قبل از عرضه رسمی، تنظیم خواهد شد. با این حال، گلکسی S25 اولترا و احتمالا تمام مدل‌های سری گلکسی S25 سامسونگ به‌طور انحصاری با نسخه مخصوص اسنپدراگون ۸ نسل ۴ عرضه خواهند شد. بنابراین، سامسونگ زمان زیادی برای همکاری با کوالکام جهت بهینه‌سازی تراشه نام‌برده تا پیش از عرضه سری گلکسی S25 در اوایل سال ۲۰۲۵ دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید