مدل‌های جدید خودروهای برقی شیائومی فاش شد - تکفارس 
مدل‌های جدید خودروهای برقی شیائومی فاش شد - تکفارس 

مدل‌های جدید خودروهای برقی شیائومی فاش شد

امین باقری
۳ مهر ۱۴۰۳ - 14:10
خودروهای برقی شیائومی

اهداف جدید شیائومی در بازار خودرو فاش شده‌اند. این شرکت قصد دارد با خودروهای برقی که در سال‌های آینده عرضه خواهد کرد، هم علاقه‌مندان به عملکرد بالا و هم خانواده‌ها را هدف قرار دهد. حالا، نقشه راه خودروهای برقی جدید شیائومی فاش شده است.

مدل‌های SU7 Ultra، MX11 و N3 فاش شدند

طبق این نقشه راه، شیائومی در سال ۲۰۲۵ با دو مدل جدید وارد دنیای خودرو می‌شود. اولین مدل نسخه تولید انبوه خودرو اسپرت SU7 اولترا خواهد بود که نمونه اولیه آن قبلا رونمایی شده است. این کوپه دو دره با سه موتور الکتریکی که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، قادر است در فقط ۱.۹۷ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مدل‌های جدید خودروهای برقی شیائومی فاش شد - تکفارس 

گفته می‌شود SU7 اولترا به حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست خواهد یافت. انتظار می‌رود مدل تولیدی از شاسی و پیشرانه همان نمونه اولیه استفاده کند.

دومین مدلی که در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد، یک شاسی‌بلند با نام MX11 خواهد بود. این مدل که به‌ عنوان یک شاسی‌ بلند کوپه فست‌بک طراحی شده، دارای ظاهری اسپرت مانند مدل‌هایی همچون خودروی شاسی‌ بلند فراری یعنی پوروسانگوئه می‌باشد. اگرچه جزئیات مربوط به موتور آن هنوز مشخص نیست، انتظار می‌رود شیائومی همچنان روی عملکرد بالا تمرکز کند.

مدل‌های جدید خودروهای برقی شیائومی فاش شد - تکفارس 

طراحی جلوی MX11 نیز شباهت زیادی به مدل سدان SU7 دارد و به ویژه با خطوط کاپوت خود طراحی چشمگیری دارد. همچنین به نظر می‌رسد یک سنسور LiDAR روی سقف آن نصب شده باشد. داخل کابین نیز از نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی SU7 بهره می‌برد، اما کنسول مرکزی آن تجدیدنظر خواهد شد.

برنامه‌های جاه‌طلبانه شیائومی در سال ۲۰۲۶ نیز ادامه خواهد یافت. در این سال، مدل N3 که یک شاسی‌بلند شش‌نفره با برد گسترده است، رونمایی می‌شود. این خودرو که به سیستم ترمز IPB 2.0 بوش مجهز خواهد شد، بزرگ‌ترین خودرو شیائومی خواهد بود. بنابراین انتظار می‌رود عمدتا مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید