کاربران از مشکل صفحه لمسی آیفون 16 پرو خبر می‌دهند - تکفارس
کاربران از مشکل صفحه لمسی آیفون 16 پرو خبر می‌دهند - تکفارس

برخی کاربران از مشکلات صفحه لمسی آیفون ۱۶ پرو خبر می‌دهند

امین باقری
۲ مهر ۱۴۰۳ - 13:46
صفحه لمسی آیفون 16 پرو

آیفون ۱۶ پرو هفته گذشته در تاریخ ۲۰ سپتامبر پس از رونمایی در رویداد اپل ۲۰۲۴ وارد بازار شد. هزاران نفر در سراسر جهان در صف‌های طولانی ایستادند تا مدل جدید پرچمدار آیفون را به دست بیاورند و با وجود اینکه نظرات اولیه کاربران مثبت بوده، تعدادی از کاربران مشکلات متناوبی را در پاسخگویی صفحه‌ لمسی این گوشی گزارش کرده‌اند.

همان‌طور که در گزارشی از ۹to5Mac اشاره شده، کاربران با لمس‌ها و سوایپ‌های نادیده گرفته‌شده مواجه می‌شوند که منجر به از دست رفتن لمس‌ها، اسکرول ضعیف و تایپ ناموفق می‌شود.

مشکل صفحه‌ لمسی آیفون ۱۶ پرو: احتمالا یک باگ نرم‌افزاری

بر اساس شکایات آنلاین و تست‌های انجام شده توسط ۹to5Mac، به نظر می‌رسد مشکل صفحه‌ لمسی در آیفون ۱۶ پرو ناشی از یک باگ نرم‌افزاری باشد که نشان می‌دهد می‌تواند با یک به‌روزرسانی برطرف شود. گزارش نشان می‌دهد که این مشکل ممکن است به دلیل حساسیت بیش از حد الگوریتم رد لمس باشد که باعث نادیده گرفتن لمس‌های عمدی می‌شود.

شایان ذکر است که صفحه‌ لمسی در صفحه قفل دستگاه بدون مشکل کار می‌کند، اما مشکل زمانی ظاهر می‌شود که گوشی باز شده و کاربر بین صفحات هوم یا اپلیکیشن‌ها اسکرول می‌کند، که این موضوع نشان می‌دهد احتمالا مشکل مرتبط با نرم‌افزار است و نه سخت‌افزار.

این مشکل توسط کاربران آیفون ۱۶ پرو که از iOS 18 و نسخه بتای iOS 18.1 استفاده می‌کنند گزارش شده است. اپل هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده، اما احتمالا این مشکل با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری رفع خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید