مایکروسافت اپلیکیشن ویندوز برای آیفون، مک و گوشی‌های اندرویدی منتشر کرد - تکفارس 
مایکروسافت اپلیکیشن ویندوز برای آیفون، مک و گوشی‌های اندرویدی منتشر کرد - تکفارس 

مایکروسافت اپلیکیشن ویندوز برای آیفون، مک و گوشی‌های اندرویدی منتشر کرد

فرزاد اسرافیلی
۲ مهر ۱۴۰۳ - 10:21
اپلیکیشن ویندوز برای آیفون، مک و گوشی‌های اندرویدی

مایکروسافت اپلیکیشن ویندوز را برای سیستم‌عامل‌های macOS، iOS، iPadOS و اندروید به منظور دسترسی به سرویس‌های ویندوز منتشر کرده است.

مایکروسافت به تازگی اپلیکیشن ویندوز را برای macOS، iOS، iPadOS، مرورگرهای وب، گوشی‌های اندروید و حتی رایانه‌های شخصی منتشر کرده است. اپلیکیشن ویندوز اساساً به عنوان یک نسخه از ویندوز منابع مختلف، از جمله ویندوز ۳۶۵، Azure Virtual Desktop، Remote Desktop و غیره برای دستگاه‌های دیگر عمل می‌کند.

این اپلیکیشن یکپارچه جدید نزدیک به یک سال بود که در مرحله آزمایش قرار داشت و شامل صفحه اصلی قابل تنظیم، پشتیبانی از چند مانیتور و تغییر مسیر USB است. بدین ترتیب امکان استفاده از دستگاه‌های لوکال مانند وب‌کم، دستگاه‌های ذخیره‌سازی و چاپگرها که گویی مستقیماً به یک دسکتاپ ابری وصل شده‌اند، فراهم می‌شود.

این اپلیکیشن ویندوز محدود به حساب‌های کاری و مدرسه مایکروسافت است، زیرا در وحله اول برای کاربران Remote Desktop ویندوز و سایر سیستم‌عامل‌ها طراحی شده است. لازم به ذکر است مایکروسافت چندین دهه است که به ارائه اپلیکیشن‌های مشابه برای اتصال به رایانه‌های شخصی از راه دور در ویندوز می‌پردازد که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه Remote Desktop Connection اشاره کرد که هنوز هم به عنوان بخشی از ویندوز ۱۱ عرضه می‌شود. این برنامه‌ها، از جمله اپلیکیشن ویندوز جدید، برای اتصال از لپ‌تاپ یا رایانه شخصی به رایانه‌های شخصی کاری کاربرد دارند.

با این حال، هیچ نشانه‌ای مبنی بر تمایل مایکروسافت برای پشتیبانی از حساب‌های مصرف کننده با اپلیکیشن جدید ویندوز دیده نمی‌شود. سال گذشته طی یک افشاگری اعلام شد مایکروسافت هدف بلندمدت انتقال کامل ویندوز به فضای ابری به منظور «فعال کردن خدمات بهبودیافته مبتنی بر هوش مصنوعی و رومینگ کامل تجربه دیجیتال مردم» دارد.

کاربران ویندوز می‌توانند اپلیکیشن ویندوز را از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنند. این اپلیکیشن همچنین از اپ استور اپل برای macOS، iOS و iPadOS قابل دریافت است. علاوه بر این، نسخه جدید اندروید به زودی وارد حالت پیش نمایش عمومی می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید