چگونه شارژر مناسب برای مدل‌های مختلف لپ تاپ اچ پی را انتخاب کنیم؟ - تکفارس 
چگونه شارژر مناسب برای مدل‌های مختلف لپ تاپ اچ پی را انتخاب کنیم؟ - تکفارس 

چگونه شارژر مناسب برای مدل‌های مختلف لپ تاپ اچ پی را انتخاب کنیم؟

تکفارس
۱ مهر ۱۴۰۳ - 23:53
چگونه شارژر مناسب برای مدل‌های مختلف لپ تاپ اچ پی را انتخاب کنیم؟ - تکفارس 

وقتی کاربر یک رایانه کیفی و لپ تاپ باشید، شارژر باتری آن به یکی از مهم‌ترین قطعاتی تبدیل خواهد شد که همواره باید در نگهداری آن نهایت دقت را به خرج دهید! چراکه لپ تاپ برای کار کردن به باتری نیاز دارد و این شارژر است که برق مورد نیاز باتری را تأمین می‌کند. نکته مهمی که درباره شارژرهای باتری لپ تاپ HP باید بدانید این است که استفاده از یک شارژر نامناسب به سخت‌افزار لپ تاپ شما آسیب خواهد رساند؛ موضوعی که مطمئناً برای تمامی کاربران این برند خاص از لپ تاپ‌ها تلخ خواهد بود. این موضوع موجب شده تا کاربران لپ تاپ‌های اچ پی سوالات زیادی درباره نحوه انتخاب شارژر مناسب برای دیوایس‌های خود داشته باشند؛ سوالاتی که غالباً بی‌پاسخ باقی مانده است. با ما در این مطلب همراه باشید تا راهنمای کاملی را در ارتباط با نحوه خرید یک شارژر مناسب برای لپ تاپ اچ پی در اختیارتان قرار دهیم.

نحوه خرید شارژر مناسب برای لپ تاپ اچ پی
مختل شدن عملکرد لپ تاپ، کاهش عمر باتری و ایراد خسارات به سایر قطعات سخت‌افزاری از جمله زیان‌هایی است که استفاده از یک شارژر ناسازگار با دیوایس شما برای لپ تاپ‌تان به بار می‌آورد! به عنوان مثال اگر شارژر انتخابی شما توان خروجی مورد نیاز لپ تاپ‌تان را تأمین نکند، در چنین حالتی با معضلاتی نظیر کند شارژ شدن یا حتی شارژ نشدن باتری مواجه خواهید شد! حال سوال اینجاست که چگونه باید شارژر مناسب برای مدل‌های مختلف لپ تاپ hp را پیدا کنیم؟!
در یافتن شارژر مناسب لپ تاپ اچ پی خود با مراحل مختلفی نظیر بررسی مشخصات فنی، سرکانکتور و قیمت سروکار خواهید داشت که در ادامه به بررسی تفصیلی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:
بررسی مشخصات فنی در خرید شارژر لپ تاپ اچ پی
وقتی از مشخصات فنی یک آداپتور سخن می‌گوییم منظور ما بررسی پارامترهای شدت جریان، ولتاژ و توان است که این اطلاعات را می‌توانید بر روی برچسب موجود بر روی شارژر مشاهده کنید. اگر آداپتور قبلی خود را گم کرده‌اید، نگران نباشید این اطلاعات به عینه در پشت لپ تاپ‌تان نیز درج شده است و با استفاده از آن می‌توانید به این اطلاعات اشاره شده است. در ادامه با این مشخصات فنی بیشتر آشنا می‌شویم:
•    یافتن مدل شارژر: مدل شارژر لپ تاپ hp بر روی آن درج شده است و کافیست در برچسب موجود بر روی آداپتور به دنبال کلمه Model باشید؛ در مقابل این کلمه عبارتی از حروف و اعداد انگلیسی مشاهده خواهید کرد که این عبارت همان مدل شارژر مورد استفاده شماست. 
•    آمپر (A): آمپر عاملی بوده که شدت جریان و میزان انرژی منتقل شده به باتری لپ تاپ را مشخص می‌کند. به یاد داشته باشید که هرچه این شدت جریان بیشتر باشد به همان میزان انرژی بیشتری به باتری منتقل خواهد شد؛ درنتیجه باتری زودتر از حالت معمولی شارژ می‌گردد. ولی نباید در این شدت جریان افراط کرد! چراکه اگر این شدت جریان بیش از مقدار مجاز باشد، به باتری آسیب زده و طول عمر مفید آن را کاهش خواهد داد. 
•    ولتاژ (V): ولتاژ نیز از مشخصات فنی دیگری است که قبل از خرید شارژر لپ تاپ اچ پی باید آن را مورد توجه قرار دهید. ولتاژ درج شده بر روی شارژر نشان‌دهنده آن است که به هنگام استفاده از این شارژر چه مقداری انرژی الکتریکی به باتری لپ تاپ منتقل می‌گردد. لازم به ذکر است که هر باتری برای انجام صحیح وظایف خود به ولتاژ معینی نیاز دارد و در صورت استفاده از شارژر دارای ولتاژ ناسازگار با ولتاژ باتری، به باتری آسیب جدی وارد خواهد شد. (در اطلاعات درج شده بر روی پشت لپ تاپ خود می‌توانید ولتاژ مورد نیاز دستگاه را پیدا کنید) 
•    توان (W): هرچه توان شارژری بیشتر باشد این بدان معنی است که از قابلیت تأمین انرژی بیشتر برای لپ تاپ شما برخوردار است. این توان خروجی که بر حسب وات محاسبه می‌شود در اصل حاصل ضرب ولتاژ در آمپر است. 
بررسی نوع سرکانکتور در خرید شارژر لپ تاپ اچ پی
یکی از نکات مهم در خرید شارژر لپ تاپ hp توجه به ابعاد کانکتور و سرسوکت است. اگر بدون در نظر گرفتن مدل سرکانکتور مناسب شارژر تهیه کنید، ممکن است به دلیل تفاوت ابعاد آن، شارژر برای لپ تاپ شما غیرقابل استفاده باشد. در بازار چندین شارژر وجود دارند که از نظر مشخصات فنی مشابه هستند، اما ابعاد کانکتور آنها متفاوت است. هر مدل لپ تاپ به کانکتور خاصی با ابعاد مشخص نیاز دارد. برای مثال، اگر لپ تاپ شما به کانکتوری با ابعاد ۴.۵ در ۰.۵ میلی‌متر نیاز دارد، شارژر HP مدل Elitebook 8440 p می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
علاوه بر موضوع ابعاد سر کانکتور، توجه به پین مرکزی موجود در آن نیز ضروری است. در شارژرهایی با سر سوکت بزرگ اصولاً در داخل سر سوکت یک سوزن از جنس فلز قرار گرفته که سرکانکتور به وسیله این پین مرکزی در داخل جک شارژ لپ تاپ به خوبی جای می‌گیرد. البته همان طور که گفته شد برخی از سرکانکتورها فاقد این پین مرکزی هستند و به هنگام خرید باید به این موضوع توجه کنید. به عنوان مثال شارژر اچ پی مدل ZBook 17 G3 دارای این پین مرکزی است.
بررسی قیمت در خرید شارژر لپ تاپ اچ پی
یکی از پارامترهای دیگری که در خرید شارژر لپ تاپ اچ پی مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد، قیمت این شارژر است. در حال حاضر اگر سری به فروشگاه‌های ارائه کننده تجهیزات و قطعات جانبی لپ تاپ بزنید با طیف متنوعی از قیمت‌ها مواجه خواهید شد که گاهاً تفاوت فاحشی میان آن‌ها وجود دارد. علت این تفاوت قیمتی زیاد به کپی یا اورجینال بودن شارژر مربوط می‌شود. طبیعتاً شارژرهای کپی به دلیل استفاده از متریال ارزان قیمت و بی‌کیفیت دارای قیمت نازل‌تری هستند؛ اما سوال اینجاست که آیا خرید یک شارژر فیک واقعاً مقرون به صرفه است؟!
قیمت ظاهری آداپتور های‌کپی نباید شما را گول بزند! این شارژرها با وجود قیمت کمی که دارند خسارات‌های بسیار زیادی به شما وارد خواهند کرد. اگر مجدداً سری به مطالب فوق بزنید متوجه خواهید شد که در خرید یک شارژر مناسب، سازگاری مشخصات فنی آن با لپ تاپ شرط است؛ اما متاسفانه در شارژرهای فیک این سازگاری و همخوانی وجود ندارد! به این معنی که یک شارژر غیراصل به خوبی یک شارژر اورجینال قادر به آداپته کردن برق شهری نیست و همین موضوع موجب ایراد آسیب به باتری و سایر تجهیزات سخت‌افزاری لپ تاپ خواهد شد.
داغ شدن کابل شارژرهای غیراصل و احتمال آتش‌سوزی و عمر مفید کوتاه مدت آن‌ها از جمله معایب دیگر استفاده از شارژرهای غیر اصل است. بنابراین خرید شارژر غیراصل نه تنها به نفع شما نیست بلکه به ضررتان تمام خواهد شد؛ اما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبری همچون مجموعه لپ تاپ بهار که خود وارد کننده تجهیزات جانبی لپ تاپ هستند، شارژرهای اصل را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید. علت مناسب بودن قیمت‌ها در مجموعه لپ تاپ بهار به دلیل حذف واسطه‌های میانی است و با خیال راحت می‌توانید جنس اصل را مستقیماً از خود وارد کننده خریداری و در درب منزل تحویل بگیرید.
نکته طلایی در یافتن شارژر مناسب برای مدل‌های مختلف لپ تاپ HP
یافتن شارژر مناسب برای مدل لپ تاپ‌تان، دیوایس شما را از خطرات احتمالی استفاده از شارژر ناسازگار در امان نگه می‌دارد. اگر به هر علتی مجبور به خرید یک آداپتور جدید برای لپ تاپ خود هستید، حتما پیش از خرید از همخوانی قدرت، شدت جریان و ولتاژ شارژر و لپ تاپ اطمینان حاصل کنید و پیش از ثبت خرید، نگاهی به ابعاد سر کانکتور داشته باشید تا با سفارش شارژری با سرکانکتور نامناسب هزینه اضافی بر روی دست شما باقی نماند. خرید از فروشگاه‌هایی مثل مجموعه لپ تاپ بهار با برند BLS خیال شما را از اصل بودن شارژر خریداری شده راحت خواهد کرد و اگر نیاز به خرید یک آداپتور مناسب برای لپ تاپ اچ پی خود دارید، همین حالا با سر زدن به وب‌سایت لپ تاپ بهار، خرید خود را انجام دهید.

 کپی کردن متن رپورتاژ دانلود فایل رپورتاژ 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید