دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس اپل در رتبه چهارم DxOMark قرار گرفت - تکفارس 
دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس اپل در رتبه چهارم DxOMark قرار گرفت - تکفارس 

دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس اپل در رتبه چهارم DxOMark قرار گرفت

محمدامین حیدری
۱ مهر ۱۴۰۳ - 12:16
نمایشگر بزرگتر آیفون 16 پرو مکس

وب‌سایت DxOMark بررسی جامعی از دوربین آیفون ۱۶ پرو منتشر کرده که در آن، پرچمدار جدید اپل موفق شده است با کسب امتیاز ۱۵۷ در جایگاه چهارم قرار بگیرد.

آیفون ۱۶ پرو مکس از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک سنسور اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی و یک سنسور تله‌فوتو با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. شایان ذکر است که برای ارزیابی عملکرد دوربین این دستگاه، از آن در شرایط نوری مختلف و سناریوهای عکاسی استفاده شده است.

پرچمدار جدید اپل موفق شده با کسب امتیاز ۱۵۷ در جایگاه چهارم بنچمارک DxOMark میان گوشی‌های قدرتمند از نظر دوربین قرار بگیرد؛ گفتنی است که گوشی‌های آنر مجیک ۶ پرو، گوگل پیکسل ۹ پرو XL و هواوی پیورا ۷۰ اولترا در رده بالاتری نسبت به پرچمدار اپل قرار دارند.

دوربین آیفون 16 پرو مکس DxOMark

نتایج مهم بررسی DxOMark درباره دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس

  • فیلمبرداری عالی: آیفون ۱۶ پرو مکس خود را به عنوان پیشرو در زمینه فیلمبرداری میان گوشی‌های هوشمند ثابت کرده است. این دستگاه از نظر کیفیت کلی ویدیو به لطف پایدارسازی استثنایی، عملکرد خوب در نور کم و دقت رنگ حتی از نزدیک‌ترین رقبای خود پیشی گرفته است.
  • عکسبرداری خوب: اگرچه آیفون ۱۶ پرو مکس در زمینه عکسبرداری امتیازات بیشتری از رقبا کسب نکرده است، اما همچنان تصاویر شگفت‌انگیزی را به خصوص در شرایطی با نور خوب ثبت می‌کند. سیستم فوکوس خودکار این گوشی سریع و دقیق است و رنگ‌ها را به‌صورت طبیعی رندر می‌کند.
  • وجود محدودیت در زمینه زوم کردن: با اینکه توانمندی‌های آیفون ۱۶ پرو در زمینه زوم کردن نسبتا خوب هستند، اما خالی از محدودیت نیستند؛ برای مثال، در هنگامی که بیش از دو برابر روی تصویر زوم می‌کنیم، کیفیت آن به‌شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد. همچنین باوجود اینکه سنسور اولتراواید این دستگاه دارای وضوح بالایی است، در حین زوم کردن جزئیات کمتری را در مقایسه با سنسور اصلی ارائه می‌دهد.

نکات اضافی

  • حالت شب آیفون ۱۶ پرو مکس روی عملکرد دوربین تاثیر می‌گذارد اما نویز بیشتر و جزئیات کمتری را در مقایسه با رقبا ارائه می‌دهد.
  • اگرچه سبک‌های جدید عکاسی و قابلیت‌های ویرایش تصویر آیفون ۱۶ پرو مکس توسط بنچمارک DxOMark بررسی نمی‌شوند، اما می‌توانند تجربه کلی کاربر را بهتر کنند.
  • فوکوس خودکار سریع و نوردهی دقیق آیفون ۱۶ پرو مکس، آن را به گزینه‌ای قابل اعتماد برای افرادی که ثبت تصاویر پرتره و اکشن را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند، تبدیل کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید