تصویر زیردریایی غرق شده تایتان در آمریکا به نمایش درآمد - تکفارس 
تصویر زیردریایی غرق شده تایتان در آمریکا به نمایش درآمد - تکفارس 

تصویر زیردریایی غرق شده تایتان در آمریکا به نمایش درآمد

فرزاد اسرافیلی
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - 20:21
تصویر زیردریایی غرق شده تایتان

گارد ساحلی ایالات متحده تصویری از زیردریایی تایتان را منتشر کرده است که در ژوئن ۲۰۲۳ در اقیانوس اطلس در جریان یک سفر توریستی به تایتانیک ناپدید شد.

این هفته، جلسات استماع درباره علل انفجار زیردریایی تایتان آغاز شد. در این جلسات به بررسی چگونگی این رویداد پرداخته می‌شود تا مشخص شود آیا خدمه تمام توان خود را برای جلوگیری از بروز حادثه گذاشته‌اند یا خیر.

پس از شروع جلسات، گارد ساحلی ایالات متحده برای اولین بار تصاویری از این زیردریایی را به نمایش گذاشت. در این تصویر شاهد پاره شدن دنباله مخروطی زیردریایی و از هم پاشیدن قطعات آن در نزدیکی هستیم.

به گزارش سی ان ان، محققان با بررسی لاشه زیر دریایی که چهار روز پس از حادثه (۲۲ ژوئن ۲۰۲۳) پیدا شد به این نتیجه رسیدند که زیردریایی بر اثر انفجار ناگهانی ناشی از فشار زیاد غرق شده است.

تصویر زیردریایی غرق شده تایتان

جیسون نویبائر از نیروهای گارد ساحلی ایالات متحده اذعان کرد که این تیم وظیفه خود می‌داند تا به تلاش‌های خود در تعیین علل این حادثه از جمله اینکه  آیا سهل انگاری از جانب خدمه صورت گرفته است است یا خیر ادامه دهد. هدف اصلی از انجام این کار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از رخ دادن چنین حوادثی در آینده است. وی همچنین گفت که در صورت مشاهده هر گونه اقدام جتایتکارانه، گزارشات خود را تسلیم وزارت دادگستری خواهد کرد.

لازم به یادآوری است زیردریایی تایتان متعلق به شرکت OceanGate با پنج سرنشین در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۳ عازم محل غرق شدن کشتی معروف تایتانیک شد و در همان روز از رادار ناپدید شد. چهار روز بعد در ۲۲ ژوئن، گارد ساحلی ایالات متحده لاشه این زیردریایی را به همراه اجساد تمامی سرنشینان آن پیدا کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید