آیفون ۱۷ پرو اولین دستگاه با تراشه‌های ۲ نانومتری - تکفارس
آیفون ۱۷ پرو اولین دستگاه با تراشه‌های ۲ نانومتری - تکفارس

آیفون ۱۷ پرو اولین دستگاه مجهز به تراشه‌های ۲ نانومتری TSMC خواهد بود

امین باقری
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - 13:02
تراشه‌های 2 نانومتری اپل

انتظار می‌رود اپل سال آینده تراشه‌های ۲ نانومتری را همزمان با عرضه سری آیفون ۱۷ معرفی کند. گزارش‌های اخیر نشان داده‌اند که ممکن است این تراشه‌ها توسط TSMC ساخته شوند، اما این تولیدکننده تایوانی در فرآیند تولید با مشکلاتی مواجه است.

اپل تمامی ظرفیت تولید تراشه‌های ۲ نانومتری TSMC را رزرو کرده، اما به دلیل بازدهی پایین این فناوری جدید، این سیستم روی تراشه (SoC) تنها در آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس عرضه خواهد شد.

آیفون ۱۷ پرو اولین دستگاه با تراشه‌های ۲ نانومتری - تکفارس

بر اساس گزارش‌هایی از تایوان، این شرکت تراشه جدید را به نمایش گذاشته، اما برای آماده‌سازی نصب آن در گوشی‌های هوشمند، هنوز به همکاری سایر تامین‌کنندگان نیاز دارد.

طبق گزارش آژانس خبری چو، تامین‌کنندگان باید مواد، تجهیزات، هوش سیلیکونی (IP) و اتوماسیون طراحی الکترونیک (EDA) را فراهم کنند که این موضوع به تدریج به رقابتی شدید در میان آن‌ها تبدیل شده است.

خط تولید تراشه ۲ نانومتری در کارخانه Baoshan ایجاد شده و در سه‌ ماهه سوم ۲۰۲۴، سه ماه زودتر از برنامه‌ریزی قبلی، وارد تولید آزمایشی خواهد شد. انتظار می‌رود TSMC فرآیند N2 را به اپل و انویدیا ارائه کند که به این شرکت کمک می‌کند تا از سامسونگ و اینتل در بازار ساخت تراشه جلوتر بماند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید