آموزش حذف و دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام - تکفارس 
آموزش حذف و دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام - تکفارس 

آموزش حذف و دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

فرزاد اسرافیلی
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - 09:26
آموزش حذف و دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

گاهی اوقات فاصله گرفتن از اینستاگرام می‌تواند گزینه مناسبی باشد، ازینرو در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه حذف و دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام آشنا کنیم.

گاهی اوقات شبکه‌های اجتماعی به قدری کسل کننده می‌شوند که غیر فعال کردن یا به اصطلاح دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام به ذهن آدم خطور می‌کند. شرکت متا گزینه غیر فعال کردن موقت و همچنین حذف کامل اکانت اینستاگرام را در اختیار کاربران قرار داده است. البته اگر قصد بازگشت دوباره به  اینستاگرام را  داشتید، گزینه دوم را پیشنهاد نمی‌کنیم.

ما در این مقاله شما را با تمام مراحل مربوط به حذف و دی‌اکتیو کردن اکانت اینستاگرام خود آشنا می‌سازیم.

نحوه دی‌اکتیو کردن یا غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام

با غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام، پروفایل شما به همراه عکس‌ها، لایک‌ها و کامنت‌ها تا فعال کردن دوباره اکانت، از دید کاربران پنهان می‌مانند. غیرفعال کردن اکانت روشی مناسب برای دور ماندن موقت از اینستاگرام است. اگر برخی از کاربران مزاحمتان می‌شوند از روش میوت (mute) استفاده کنید.

دستورالعمل‌های زیر تنها برای حساب‌های اینستاگرامی که از حساب فیس بوک برای ورود استفاده نمی‌کنند، جواب می‌دهد. در غیر اینصورت باید ابتدا اکانت فیسبوک خود را از حساب اینستاگرام خود حذف کرده و سپس رمز عبور حساب اینستاگرام خود را بازنشانی کنید. برای این کار، باید به حساب ایمیل مرتبط با حساب اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید. هنگامی که حساب فیسبوک شما از حساب اینستاگرام حذف شد و رمز عبور خود را برای حساب اینستاگرام خود بازنشانی کردید، قادر خواهید بود از دستورالعمل‌های زیر برای غیرفعال کردن موقت حساب اینستاگرام استفاده کنید.

توجه: دستورالعمل‌های زیر بهترین روش موجود برای غیرفعال کردن اینستاگرام بر اساس آخرین نسخه رابط کاربری اینستاگرام می‌باشد. با این حال، ممکن است روش زیر برای برخی از کاربران جواب ندهد. خود اینستاگرام در بخش Help Center اعلام کرده است این روش ممکن است در هر زمانی جواب ندهد.

در ادامه به نحوه غیرفعال کردن حساب اینستاگرام می‌پردازیم:

مرحله ۱: ابتدا به وبسایت Instagram.com مراجعه کنید.

اگر وارد حساب نشده‌اید، وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

مرحله ۲: از منوی سمت چپ، گزینه Profile را انتخاب کنید.

آموزش دی‌اکتیو و حذف اکانت اینستاگرام

مرحله ۳: در بالای صفحه، روی دکمه Edit Profile کلیک کنید.

مرحله ۴: See more in Accounts Center را انتخاب کنید.

آموزش دی‌اکتیو و حذف اکانت اینستاگرام

مرحله ۵: در صفحه Accounts Center، ابتدا Personal details و سپس Account ownership and control را انتخاب کنید.

آموزش دی‌اکتیو و حذف اکانت اینستاگرام

مرحله ۶: از منوی ظاهر شده روی Deactivation or deletion ضربه بزنید. سپس اکانتی را که می‌خواهید غیرفعال کنید انتخاب کنید.

مرحله ۷: در صفحه بعدی، Deactivate account را انتخاب کنید. سپس در پایین Continue را انتخاب کنید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود رمز عبور خود را وارد کنید.

آموزش دی‌اکتیو و حذف اکانت اینستاگرام

مرحله ۸: اکنون از لیست دلایل ارائه شده دلیلی را برای غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید. سپس روی Continue کلیک کنید.

مرحله ۹: دکمه Deactivate account را برای تایید غیرفعال شدن اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید.

آموزش دی‌اکتیو و حذف اکانت اینستاگرام

مرحله ۱۰: مراحل فوق تا زمانی که یک رایانه شخصی، اتصال به اینترنت و یک مرورگر وب داشته باشند، برای هر کسی جواب می‌دهد.

با استفاده از اپلیکیشن موبایل اینستاگرام و با اتخاذ روش مشابه Accounts Center مانند مراحل ۱-۹ نیز می‌توانید حساب‌های خود را غیرفعال کنید. روش‌های مورد نیاز برای غیر فعال کردن در هر دو نسخه اندروید و iOS اینستاگرام ممکن است کمی متفاوت باشند، اما انجام مراحل زیر برای هر دو سیستم عامل اجباری است:

اپلیکیشن موبایل اینستاگرام را باز کنید و سپس:

تصویر پروفایل خود را در پایین سمت راست صفحه انتخاب کنید. سپس روی آیکون منوی سه خط افقی کلیک کنید و Accounts Center را انتخاب کنید. در مرحله بعد به ترتیب روی Account Ownership and control، Personal details و Deactivation or deletion کلیک کنید.

سپس اکانتی را که می‌خواهید غیرفعال کنید انتخاب کنید.در این مرحله Deactivate Account و سپس Continue را بزنید. وقتی از شما خواسته شد رمز عبور خود را وارد کنید و سپس Continue را انتخاب کنید. دلیل خود را برای غیرفعال کردن نتخاب کنید و سپس دوباره Continue را بزنید.

می‌توانید گزینه فعال‌سازی مجدد خودکار تنظیم کنید یا از منوی کشویی Don’t reactivate automatically را انتخاب کنید. Continue را زده و با انتخاب گزینه Deactivate account غیرفعال سازی حساب خود را تایید کنید.

نحوه حذف دائمی اکانت اینستاگرام

اگر اطمینان دارید که قطعاً به اینستاگرام باز نمی‌گردید، می‌توانید برای همیشه حساب خود را حذف کنید. توجه به این نکته ضروری است که با حذف اکانت، پروفایل، عکس‌ها، ویدیوها، نظرات، لایک‌ها و فالوورهای شما حذف خواهند شد. پس از تکمیل فرآیند دیگر امکان بازیابی وجود ندارد. به‌علاوه، اگر تصمیم بگیرید دوباره در اینستاگرام ثبت نام کنید و کاربر جدیدی نام کاربری قبلی‌تان را قبل از شما برای خود برگزیند، دیگر نمی‌توانید از همان نام کاربری استفاده کنید.

طبق دستورالعمل‌های اینستاگرام، دو روش برای حذف اکانت وجود دارد: یا می‌توانید مراحلی را که قبلاً در بخش غیرفعال‌سازی در بالا توضیح دادیم دنبال کنید و به جای «deactivate» گزینه «delete account» را انتخاب کنید، یا مراحل زیر را انجام دهید:

اگر در تصمیم خود برای حذف حساب اطمینان دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: به صفحه Instagram Delete Your Account مراجعه کنید. در صورتی که قبلاً وارد نشده‌اید، ابتدا وارد حساب اینستاگرام خود شوید.

مرحله ۲: در کنار Why do you want to delete گزینه‌ای را از کادر کشویی انتخاب کنید.

مرحله ۳: رمز عبور اینستاگرام خود را برای تایید وارد کنید.

آموزش دی‌اکتیو و حذف اکانت اینستاگرام

مرحله ۴: روی Delete [نام کاربری شما] کلیک کنید.

با انجام مراحل فوق، درخواست حذف به تیم اینستاگرام ارسال می‌شود. پس از ۳۰ روز، اینستاگرام حساب کاربری و تمام اطلاعات شما را برای همیشه حذف می‌کند. البته طبق اعلام اینستاگرام ممکن است فرآیند حذف اکانت تا ۹۰ روز نیز طول بکشد.

مرحله ۵: مانند غیرفعال کردن حساب کاربری، می توانید حساب خود را از طریق اپلیکیشن موبایل اینستاگرام نیز حذف کنید.

نحوه حذف دائمی اکانت در iOS به این صورت است: ابتدا آیکون پروفایل را انتخاب کنید سپس روی آیکون منوی سه خط افقی کلیک کنید و به ترتیب Delete account ،Account، دوباره Continue deleting account ،Delete account را انتخاب کنید.

سپس Delete [نام کاربری خود] را بزنید و OK را انتخاب کنید.

نحوه حذف دائمی اکانت در اندروید به این صورت است: تصویر پروفایل خود را انتخاب کنید. سپس روی آیکون منوی سه خط افقی کلیک کنید و Accounts Center را انتخاب کنید.

در مرحله بعد به ترتیب روی Account Ownership and control، Personal details و Deactivation or deletion کلیک کنید.

سپس اکانتی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید و بعد Delete account و Continue را انتخاب کنید. دلیل حذف اکانت را انتخاب کنید و سپس Continue دهید. رمز عبور خود را وارد کنید و باز Continue را بزنید. سپس گزینه Delete account را انتخاب کنید تا حذف حساب خود را تایید کنید.

همچنین شایان ذکر است که طبق راهنمای اینستاگرام، دستورالعمل‌های اندروید می‌توانند برای iOS نیز کار کنند و تنها ممکن است برخی از مراحل تفاوت جزئی داشته باشند.

تا چه مدت می‌توان اکانت اینستاگرام خود را در حالت دی‌اکتیو نگه داشت؟

ظاهراً محدودیت زمانی برای غیرفعال کردن حساب اینستاگرام وجود داشته باشد مگر اینکه خودتان به صورت دستی بازه زمانی مشخصی را برای فعال سازی مجدد خودکار تنظیم کنید. غیرفعال کردن حساب اینستاگرام معمولاً تنها زمانی پایان می‌یابد که دارنده حساب دوباره به حساب غیرفعال شده وارد شود. ورود مجدد به حساب معمولا از طریق فعال سازی مجدد حساب اینستاگرام توسط کاربر انجام می‌شود.

تفاوت بین دی‌اکتیو کردن و حذف اکانت اینستاگرام چیست؟

تفاوت اصلی این است که غیرفعال کردن موقت است و حذف دائمی است. غیرفعال کردن به شما این امکان را فراهم می‌کند به صورت موقت از اینستاگرام فاصله بگیرید، و همزمان حساب خود را حفظ کنید. اما با حذف اکانت دیگر امکان حفظ حساب کاربری وجود ندارد و برای همیشه حذف می‌شود. اگر پس از حذف حساب خود دوباره قصد بازگشت به اینستاگرام را داشتید، باید حساب کاربری جدید ایجاد کنید.

اینستاگرام چقدر به شما فرصت می‌دهد تا نظر خود را در مورد حذف اکانت تغییر دهید؟

طبق اعلام صفحه Delete Your Account اینستاگرام، حدود ۳۰ روز فرصت است تا نظر خود را درباره حذف یا غیر فعالسازی تغییر دهید. این ۳۰ روز از زمان ارسال درخواست شما آغاز می‌شود. هنگامی که شما درخواست را ارسال می‌کنید، اینستاگرام تاریخ حذف اکانت شما را نشان می‌دهد. اگر قبل از تاریخ سر رسید وارد حساب خود شوید، می توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید حساب خود را نگه دارید یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید