چهار مدل جدید مک‌بوک در ماه آینده معرفی می‌شوند - تکفارس
چهار مدل جدید مک‌بوک در ماه آینده معرفی می‌شوند - تکفارس

چهار مدل جدید مک‌بوک با تراشه M4 در ماه آینده معرفی می‌شوند

امین باقری
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - 11:52
چهار مدل جدید مک‌بوک

پس از رونمایی از آیفون ۱۶، اپل تمرکز خود را روی سری مک گذاشته است و انتظار می‌رود که رویداد جدیدی در ماه اکتبر برگزار شود. در حالی که رویداد سپتامبر بیشتر بر روی اکوسیستم در حال رشد اپل و پیشرفت‌های هوش مصنوعی با Apple Intelligence تمرکز داشت، اخبار مربوط به مک و آیپد به طرز مشکوکی غایب بودند.

به گزارش مارک گورمن، کارشناس داخلی این صنعت، رویداد اکتبر روی معرفی مک‌های مجهز به تراشه M4 تمرکز خواهد داشت که جهش قابل‌توجهی در عملکرد نسبت به نسل فعلی M3 ارائه می‌دهند. انتظار می‌رود که این سری شامل مدل‌های زیر باشد:

  • J604: مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه M4 برای مدل‌های سطح پایین
  • J614 و J616: مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی سطح بالا، هر کدام به همراه دو گزینه تراشه سطح حرفه‌ای M4
  • J623: یک آی‌مک جدید با تراشه M4
  • J773: مک مینی جدید با تراشه M4 و نسخه‌های M4 Pro

گورمن بیان کرد: “به من گفته شده که اکثر این مک‌ها اکنون در حال ارسال از کارخانه‌ها (به‌جز برخی از مک‌بوک پروهای سطح بالاتر و مک مینی با تراشه M4 Pro) و آماده برای عرضه می‌باشند.”

چهار مدل جدید مک‌بوک در ماه آینده معرفی می‌شوند - تکفارس

گورمن همچنین اشاره می‌کند که اپل احتمالا منتظر است تا همه مک‌های جدید همزمان آماده ارسال شوند. انتظار می‌رود که مدل‌های مک‌بوک ایر با تراشه M4 (J713 و J715) در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ عرضه شوند و مک استودیو جدید (J575) تا اواسط سال آماده شود. یک مدل مک پرو (J704) نیز تا پایان سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

عدم حضور مک‌بوک ایر با تراشه M4 در آینده نزدیک ممکن است برخی از کاربران را ناامید کند، زیرا طراحی بدون فن آن همچنان محبوبیت زیادی دارد.

تمرکز اپل روی تراشه‌های سیلیکونی خود تأثیر قابل‌توجهی بر بهبود محصولات کامپیوتری این شرکت داشته است. در حالی که زمانی به دلیل ارائه مشخصات ضعیفتر با وجود قیمت‌های بالا مورد انتقاد قرار می‌گرفت، کامپیوترهای اپل به رقابتی قدرتمند در بازار تبدیل شده‌اند. تمرکز بر هوش مصنوعی در این دسکتاپ‌های جدید نشان‌دهنده تعهد اپل به پیشرفت در این حوزه است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید