میزان تقاضا برای مدل‌های پرو آیفون ۱۶ کمتر از حد انتظار بوده است - تکفارس 
میزان تقاضا برای مدل‌های پرو آیفون ۱۶ کمتر از حد انتظار بوده است - تکفارس 

میزان تقاضا برای مدل‌های پرو آیفون ۱۶ کمتر از حد انتظار بوده است

محمدامین حیدری
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - 12:12
تقاضا برای مدل‌های پرو آیفون 16

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل مدعی شده که پس از آغاز پیش‌فروش مدل‌های آیفون ۱۶ پرو برای مردم آمریکا و اروپا در روز جمعه، تقاضا برای آن‌ها کمتر از حد انتظار بوده است.

البته این تحلیلگر گفته که داده‌های او براساس سنجش آماری زنجیره تامین و تخمین ارسال گوشی‌های آیفون ۱۶ در فروشگاه آنلاین اپل است. مینگ چی کو تخمین زده که فروش هر چهار مدل سری آیفون ۱۶ اپل در اولین آخر هفته پس از پذیرش پیش‌سفارش‌ها به حدود ۳۷ میلیون دستگاه رسیده است که در مقایسه با فروش اولین آخر هفته سری آیفون ۱۵ در سال گذشته، نزدیک به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

به گفته او، عامل اصلی کاهش فروش این سری تقاضای کمتر برای مدل‌های پرو می‌باشد؛ به‌طوری که فروش هفته اول آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس به ترتیب ۲۷ و ۱۶ درصد نسبت آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو در بازه زمانی مشابه در سال گذشته کاهش یافته است. البته آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس نسبت به نسل پیشین خود فروش بیشتری را در اولین هفته تجربه کرده‌اند.

با این حال، تحلیلگر نام‌برده اظهار داشته که تقاضای بیشتر این دو دستگاه برای جبران فروش کمتر مدل‌های پرو آیفون ۱۶ کافی نبوده است. مینگ چی کو در مدعی شده که دلیل اصلی تقاضای کمتر از حد انتظار آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس این است که هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل هنگامی که این دو دستگاه در روز جمعه عرضه می‌شوند، در دسترس نخواهد بود.

با این حال، قابلیت‌های اولیه هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل با iOS 18.1 در ماه اکتبر منتشر خواهند شد. تحلیلگر نام‌برده در ادامه افزوده است که اپل برای فروش آیفون در چین با رقابت شدیدی روبه‌رو است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید