اولین تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی اپل منتشر شد - تکفارس 
اولین تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی اپل منتشر شد - تکفارس 

اولین تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی اپل منتشر شد

افشین نوری
۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - 08:50
اولین تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی اپل

اپل قرار است در آپدیت iOS 18.2 دو قابلیت هوش مصنوعی برای تولید تصاویر به نام‌های Image Playgrounds و Genmoji ارائه کند و حالا اولین تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی اپل منتشر شده است.

این تصویر مربوط به «سگ کریگ فدریگی» است که توسط اپل به وب‌سایت WIRED و بدون واترمارک ارسال شده است، اما این وب‌سایت یک واترمارک با عنوان «ساخته شده با هوش مصنوعی» روی آن قرار داده است.

اولین تصویر ساخته شده با هوش مصنوعی اپل

کریگ فدریگی سرپرست بخش نرم‌افزار اپل به WIRED گفته است که سرورهای محاسبات ابری مورداستفاده در هوش مصنوعی اپل کاملا ابتدایی هستند تا از امنیت آن‌ها برای محافظت از حریم خصوصی کاربران اطمینان حاصل شود.

البته قابلیت‌های اولیه هوش مصنوعی Apple Intelligence ابتدا به زبان انگلیسی ایالات متحده در دسترس خواهد بود اما اپل به مرور زمان، زبان‌های بیشتری را به آن اضافه خواهد کرد. این شرکت قصد دارد در ماه دسامبر قابلیت پشتیبانی از گویش‌های انگلیسی در کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزیلند، آفریقای حنوبی و بریتانیا را به هوش مصنوعی اضافه کند.

علاوه‌بر این، سایر زبان‌ها از جمله چینی، فرانسوی، ژاپنی و اسپانیایی در سال ۲۰۲۵ به هوش مصنوعی Apple Intelligence اضافه خواهند شد. این سرویس قرار است به‌طور رایگان در دسترس دارندگان گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۶ و ۱۶ پرو قرار گیرد. همچنین آن دسته از افرادی که از دستگاه‌های مک و آیپد با تراشه M1 یا جدیدتر استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود تا از هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل استفاده کنند.

اپل قرار است برخی از قابلیت های هوش مصنوعی خود را به‌همراه آپدیت iOS 18.1 در مهرماه عرضه کند و سپس دو قابلیت هوش مصنوعی تولید تصاویر Image Playgrounds و Genmoji را بعدا ارائه خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید