سیستم‌عامل iOS 18.1 در ماه اکتبر با هوش مصنوعی اپل منتشر می‌شود - تکفارس 
سیستم‌عامل iOS 18.1 در ماه اکتبر با هوش مصنوعی اپل منتشر می‌شود - تکفارس 

سیستم‌عامل iOS 18.1 در ماه اکتبر با هوش مصنوعی اپل منتشر می‌شود

محمدامین حیدری
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - 12:15
هوش مصنوعی اپل

شرکت اپل اعلام کرد که نسخه بتای هوش مصنوعی Apple Intelligence از ماه اکتبر و با آپدیت iOS 18.1 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

البته قابلیت‌های اولیه هوش مصنوعی Apple Intelligence ابتدا به زبان انگلیسی ایالات متحده در دسترس خواهد بود اما اپل به مرور زمان، زبان‌های بیشتری را به آن اضافه خواهد کرد. این شرکت قصد دارد در ماه دسامبر قابلیت پشتیبانی از گویش‌های انگلیسی در کشورهای استرالیا، کانادا، نیوزیلند، آفریقای حنوبی و بریتانیا را به هوش مصنوعی اضافه کند.

علاوه‌بر این، سایر زبان‌ها از جمله چینی، فرانسوی، ژاپنی و اسپانیایی در سال ۲۰۲۵ به هوش مصنوعی Apple Intelligence اضافه خواهند شد. این سرویس قرار است به‌طور رایگان در دسترس دارندگان گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۶ و ۱۶ پرو قرار گیرد. همچنین آن دسته از افرادی که از دستگاه‌های مک و آیپد با تراشه M1 یا جدیدتر استفاده می‌کنند، قادر خواهند بود تا از هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل استفاده کنند.

البته اپل به‌طور رسمی تائید نکرد کدام بخش‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence در زمان عرضه برای کاربران منتشر خواهد شد. با این حال، انتظار می‌رود این شرکت در ماه اکتبر قابلیت‌هایی همچون خلاصه‌سازی اعلان‌ها، خلاصه‌سازی ایمیل‌ها، تنظیم حالت فوکوس و ابزار ویرایش تصویر در اپلیکیشن فوتوز در دسترس کاربران قرار دهد.

علاوه‌بر این، شایعات حاکی از آن هستند که قابلیت‌های دیگری از هوش مصنوعی Apple Intelligence مانند Genmoji و Image Playgrounds در ماه دسامبر عرضه خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید