این دو قابلیت هوش مصنوعی اپل در iOS 18.2 عرضه می‌شوند - تکفارس 
این دو قابلیت هوش مصنوعی اپل در iOS 18.2 عرضه می‌شوند - تکفارس 

این دو قابلیت هوش مصنوعی اپل در iOS 18.2 عرضه می‌شوند

محمدامین حیدری
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - 14:29
دو قابلیت هوش مصنوعی اپل iOS 18.2

طبق ادعای مارک گورمن از رسانه بلومبرگ، اپل تصمیم دارد دو قابلیت Image Playground و Genmoji از هوش مصنوعی Apple Intelligence را در iOS 18.2 عرضه کند.

قابلیت‌های Image Playground و Genmoji به ترتیب می‌توانند تصاویر مختلف و ایموجی‌های سفارشی تولید کنند. اپل در ارتباط با قابلیت Image Playground اینگونه گفته است:

با استفاده از قابلیت Image Playground تصاویر سرگرم‌کننده و خلاقانه در برنامه‌های خود ایجاد کنید. این قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی امکان ساخت یک تصویر کاملا جدید براساس توضیحات، مفاهیم پیشنهادی و حتی یک شخص در گالری گوشی را برای شما فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید به‌راحتی سبک عکس‌های تولیدشده را تنظیم کنید و تغییراتی در آن‌ها برای مطابقت با یک پیام خاص، بورد شما در اپلیکیشن freeform یا یک اسلاید در Keynote ایجاد کنید.

اپل همچنین توضیحات زیر را برای قابلیت Genmoji ارائه کرده است:

با این قابلیت یک Genmoji جدید در کیبورد خود بسازید تا برای هر مکالمه‌ای مناسب باشد. برای مشاهده پیش‌نمایش ایموجی کافی است توضیحاتی در مورد آن ارائه داده و برای خلق یک مورد مناسب، تغییراتی در توضیحات خود ایجاد کنید. شما حتی می‌توانید عکس فردی را از گالری گوشی خود انتخاب کرده و یک Genmoji شبیه به او ایجاد کنید.

دو قابلیت هوش مصنوعی اپل iOS 18.2

اولین قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل به همراه iOS 18.1 که احتمالا در ماه اکتبر برای کاربران منتشر می‌شود، عرضه خواهند شد. از این قابلیت‌ها می‌توان به ابزارهای نوشتاری جدید برای تولید و خلاصه‌سازی متن، خلاصه‌سازی اعلان‌ها، ارائه پاسخ‌های پیشنهادی در اپلیکیشن مسیجز، ضبط و رونویسی تماس‌های تلفنی و ابزار Clean Up در اپلیکیشن فوتوز برای حذف اشیاء از تصاویر اشاره نمود.

هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل تنها در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس با iOS 18.1 قابل استفاده است. البته قابلیت‌های این هوش مصنوعی در حال حاضر برای کاربرانی که زبان گوشی آن‌ها انگلیسی است، اجرا می‌شوند. با این حال، اپل اعلام کرده است که در سال آینده زبان‌های بیشتری به هوش مصنوعی خود اضافه خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید