اپل انتظار افزایش تقاضا برای آیفون ۱۶ را ندارد- تکفارس
اپل انتظار افزایش تقاضا برای آیفون ۱۶ را ندارد- تکفارس

اپل انتظار افزایش چشمگیر تقاضا برای آیفون ۱۶ را ندارد

امین باقری
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - 12:35
فروش آیفون ۱۶

مینگ-چی کو، تحلیلگر زنجیره عرضه اپل، صبح امروز پیش از رویداد اپل که در آن سری جدید آیفون ۱۶ بالاخره رونمایی خواهد شد، آخرین پیش‌بینی خود از میزان فروش آیفون ۱۶ را منتشر کرد.

کو پیش‌بینی می‌کند که میزان فروش آیفون ۱۶ در سال ۲۰۲۴ حدود ۸۹ میلیون واحد باشد، که کمتر از ۹۱ میلیون واحد آیفون ۱۵ است که در همان دوره سال گذشته به فروش رفت. با توجه به اینکه اپل به دنبال ثبت سفارش مطابق با میزان تقاضای فروش خود است، این نشان می‌دهد که این شرکت انتظار افزایش چشمگیر تقاضای مشتریان برای گوشی‌های جدید را ندارد.

اپل انتظار افزایش تقاضا برای آیفون ۱۶ را ندارد- تکفارس

فروش آیفون ۱۶ نسبت به آیفون ۱۵ با حجم بیشتری صورت خواهد گرفت و تعداد بیشتری از واحدها در ماه‌های آگوست و سپتامبر تحویل داده خواهد شد. این افزایش نه به دلیل افزایش تقاضا، بلکه به دلیل عملکرد ضعیفتر لنز زوم ۵ برابری است که در ابتدا برای آیفون ۱۵ پرو مکس در سال ۲۰۲۳ معرفی شده بود.

با در نظر گرفتن مجموع تمام مدل‌ها، کو می‌گوید اپل برای دوره پیش‌ خرید، ۱۵ تا ۱۷ میلیون گوشی آماده خواهد کرد.

از نظر فروش مدل‌های مختلف، آیفون ۱۶ پرو مکس محبوب‌ترین مدل خواهد بود و ۳۸ درصد از واحدهای ارسال شده را به خود اختصاص می‌دهد. دومین مدل محبوب آیفون ۱۶ پرو است که ۳۰ درصد سهم دارد. مدل پایه آیفون ۱۶ در رتبه سوم با ۲۶ درصد و آیفون ۱۶ پلاس با تنها ۶ درصد سهم در انتهای لیست قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید