ایلان ماسک حالا فرمانروای ماهواره‌های اطراف زمین است - تکفارس 
ایلان ماسک حالا فرمانروای ماهواره‌های اطراف زمین است - تکفارس 

ایلان ماسک حالا فرمانروای ماهواره‌های اطراف زمین است

افشین نوری
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - 20:34
ماسک دوسوم ماهواره‌های اطراف زمین

شرکت اسپیس ایکس به‌تازگی هفت‌هزارمین ماهواره استارلینک را به مدار زمین پرتاب کرد و حالا ایلان ماسک صاحب دوسوم ماهواره‌های فعال اطراف زمین است.

اسپیس ایکس که متعلق به ایلان ماسک است، اولین ماهواره استارلینک را در سال ۲۰۱۹ برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای خود به فضا پرتاب کرد و حالا به رکورد جدیدی دست یافته است.

طبق داده‌های CelesTrak تعداد ۶۳۷۰ ماهواره استارلینک در مدار پایین زمین فعال هستند و بقیه آن‌ها غیرفعال شده‌اند.

ایلان ماسک حالا فرمانروای ماهواره‌های اطراف زمین است - تکفارس 

بر اساس برنامه اسپیس ایکس، این شرکت قرار است ۴۲ هزار ماهواره به مدار زمین پرتاب کند تا سراسر مناطق زمین را تحت پوشش اینترنت ماهواره ای خود قرار دهد.

اسپیس ایکس همچنین اخیرا چندین ماهواره Direct to Cell را به فضا پرتاب نمود تا اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های موبایل بیاورد. درحالی که هریک از این ماهواره‌ها قادرند به عنوان یک دکل مخابراتی عمل کنند، دسترسی سراسری مردم دنیا جهت ارسال پیام، برقراری تماس و وب‌گردی را به ارمغان می‌آورند؛ لازم به ذکر است که هنگام استفاده از این ماهواره‌ها نیاز به سخت‌افزار یا نرم‌افزار اضافی دیگری به جز یک گوشی معمولی LTE نخواهید داشت.

البته این ماهواره‌ها برخلاف سایر دکل‌های مخابراتی، دائما درحال گردش به دور زمین هستند. همچنین اسپیس ایکس قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ سرویس‌ ارسال پیامک ماهواره‌ای و به دنبال آن امکان تماس‌های صوتی، انتقال داده‌ها و خدمات اینترنت اشیا (IoT) را در سال ۲۰۲۵ ارائه کند؛ سرویس‌هایی که با اتکا به شبکه‌ای از صدها ماهواره مجهز به قابلیت Direct To Cell فعالیت خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید