ایلان ماسک می‌گوید اولین سفر انسان به مریخ در سال ۲۰۲۸ انجام می‌شود - تکفارس 
ایلان ماسک می‌گوید اولین سفر انسان به مریخ در سال ۲۰۲۸ انجام می‌شود - تکفارس 

ایلان ماسک می‌گوید اولین سفر انسان به مریخ در سال ۲۰۲۸ انجام می‌شود

افشین نوری
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - 14:38
اولین سفر انسان به مریخ

ایلان ماسک در جدیدترین اظهارنظر خود گفته است که اولین سفر انسان به مریخ با فضاپیمای استارشیپ در سال ۲۰۲۸ انجام می‌شود.

ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل اسپیس ایکس که در حال آزمایش فضاپیمای استارشیپ است، گفته است که در سال ۲۰۲۶ اولین پرتاب استارشیپ به مریخ بدون سرنشین انسان انجام خواهد گرفت.

سپس در سال ۲۰۲۸ شاهد اولین سفر انسان به مریخ با فضاپیمای استارشیپ خواهیم بود که اتفاق هیجان‌انگیزی در تاریخ بشر خواهد بود.

به گفته ماسک، تا ۲۰ سال آینده اولین شهر خودکفا در مریخ توسط انسان‌ها ساخته خواهد شد که می‌تواند آغازگر زندگی انسان روی این کره خاکی باشد.

ایلان ماسک اخیرا در مصاحبه‌ای در مورد انتظارات طرفداران اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۴ از شرکت و برنامه‌های این شرکت در مریخ به گفتگو پرداخته بود. به گفته ماسک این اولین بار در تمدن بشری خواهد بود که بشر بتواند در چند سیاره زندگی کند و همه این‌ها بستگی به موفقیت استارشیپ، به عنوان بزرگترین و قوی‌ترین موشک جهان دارد.

ماسک بیان می‌کند که ارسال اجرام به مدار، عامل کلیدی برای دستیابی به پایگاه مریخ است و وقتی استارشیپ کامل شود، می‌تواند ۲۰۰ تن را به مدار ببرد. مدیر عامل اسپیس ایکس توضیح داد که وقتی استارشیپ در مدار قرار گیرد، باید از مخزن اطراف خود در مدار سوخت گیری کند. این فناوری جدید Ship to Ship Propellent Transfer نام دارد و برای هر سفر به مریخ، استارشیپ باید شش بار سوخت گیری کند. ماسک گفت که اسپیس ایکس قصد دارد در سال آینده از فناوری Ship to Ship Propellent Transfer رونمایی کند.

ماسک در این مصاحبه رسما از سفر بی‌بازگشت فضانوردان به مریخ خبر داد. وی همچنین افزود سفینه استارشیپ پس از فرود روی مریخ به ضایعات فلزی تبدیل خواهد شد زیرا قطعات آن برای ساکنان سیاره سرخ بسیار ارزشمند خواهد بود.

مزیت فضاپیمای استارشیپ این است که بعد از هربار پرتاب می‌توان بوستر آن مجددا روی سکوی پرتاب فرود آورد و از آن استفاده کرد.

ماسک امیدوار است که بتواند هزینه سفر به مریخ را کاهش دهد و امکان زندگی در این سیاره سرخ رنگ را برای انسان‌ها مهیا کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید