تراشه A18 آیفون ۱۶ اپل بر پایه معماری ARM V9 خواهد بود - تکفارس 
تراشه A18 آیفون ۱۶ اپل بر پایه معماری ARM V9 خواهد بود - تکفارس 

تراشه A18 آیفون ۱۶ اپل بر پایه معماری ARM V9 خواهد بود

محمدامین حیدری
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - 12:29
تراشه A18 آیفون 16 معماری ARM V9

خبرگزاری فایننشال تایمز با انتشار گزارشی مدعی شده که اپل برای ساخت تراشه A18 آیفون ۱۶ از معماری ARM V9 استفاده کرده است.

براساس گزارش این خبرگزاری، آیفون ۱۶ اپل قرار است در تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۲۴ معرفی شود و تراشه A18 در این گوشی برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی، برپایه معاری ARM V9 ساخته شده است. معماری تراشه در اینجا به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها گفته می‌شود که بلوک‌های ساختاری آن را تشکیل می‌دهند.

البته این شرکت قبلا از معماری ARM V9 در تراشه M4 مک‌بوک‌های خود که در ماه می رونمایی شدند نیز استفاده کرده بود. رنه هاس، مدیرعامل شرکت آرم قبلا اعلام کرده بود معماری ARM V9 که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد دو برابر حق امتیاز بزرگتری را نسبت به معماری V8 به ارمغان می‌آورد و موجب می‌شود همکاری این شرکت که یک قرار داده چندساله با اپل دارد، طولانی‌تر شود.

اپل که در حال حاضر تلاش می‌کند تا خود را به یک شرکت بزرگ در حوزه هوش مصنوعی تبدیل کند، در ژوئن امسال چند قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی را با نام Apple Intelligence معرفی کرد. از آن‌ها می‌توان به دستیار هوشمندتر سیری، تولید ایموجی‌های سفارشی، قابلیت‌های ویرایش عکس مبتنی بر هوش مصنوعی و دسترسی رایگان به چت‌بات ChatGPT اشاره کرد.

علاوه‌بر این، اپل از زیرساخت جدیدی به نام “Private Cloud Compute” برای محافظت از داده‌های کاربران رونمایی کرد. برای اینکه بتوان تمام این قابلیت‌ها را به‌طور روان در گوشی هوشمند اجرا کرد، لازم است تا پیشرفت‌هایی در طراحی و فناوری تراشه A18 آیفون ۱۶ ایجاد شوند. هوش مصنوعی Apple Intelligence اپل در حال حاضر در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس که از تراشه A17 پرو با معماری ARM V8 بهره می‌برند، به‌درستی کار می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید