اپل واچ سری ۱۰ قابلیت تشخیص آپنه خواب خواهد داشت - تکفارس 
اپل واچ سری ۱۰ قابلیت تشخیص آپنه خواب خواهد داشت - تکفارس 

اپل واچ سری ۱۰ قابلیت تشخیص آپنه خواب خواهد داشت

فرزاد اسرافیلی
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - 18:15
اپل واچ سری 10 قابلیت تشخیص آپنه خواب

بنا به شایعات، قابلیت تشخیص آپنه خواب یکی از ویژگی‌های جدیدی است که به اپل‌ واچ سری ۱۰ اضافه خواهد شد.

علیرغم اینکه چیزی تا رونمایی اپل از آیفون ۱۶ باقی نمانده است، در روزها و هفته‌های اخیر شایعات و اطلاعات کمی در مورد آن به گوش رسیده است. با این وجود وبسایت خبری ۹to5Mac در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد این ساعت هوشمند دارای سنسور ECG ارتقا یافته با قابلیت تشخیص آپنه خواب است.

خبر قابلیت تشخیص آپنه خواب مهر تاییدی بر گزارش امروز بلومبرگ است که اعلام کرده بود اپل واچ سری ۱۰ قادر به تشخیص علایم آپنه خواب است. آپنه خواب به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن افراد هنگام خواب به طور ناگهانی دچار وقفه تنفسی می‌شود. ساعت هوشمند اپل به محض اینکه تشخیص داد فرد ممکن است مبتلا به آپنه خواب باشد، توصیه‌هایی را برای مراجعه به پزشک برای انجام آزمایش‌های بیشتر ارائه می‌دهد.

از دیگر به‌روزرسانی‌هایی که احتمالاً در اپل واچ سری ۱۰ ساهد خواهیم بود می‌توان به نمایشگر بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر و همچنین مقاومت بهتر در برابر آب اشاره کرد که امکان پشتیبانی از اپلیکیشن Depth اپل واچ اولترا را فراهم می‌کند. به گزارش ۹to5Mac، احتمال می‌رود اپل در نحوه پردازش داده‌های سلامتی توسط حسگرهایش تغییراتی از قبیل امکان جستجوی علائم فیبریلاسیون دهلیزی در برنامه Health به جای اپل واچ، اعمال کند.

علیرغم تمام این موارد جدید، جای خالی حسگر اکسیژن خون در واچ سری ۹ مشهود بود. اپل در پی اختلاف حق ثبت اختراع با Masimo، این سنسور را از ساعت‌های سری ۹ حذف کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید