حاشیه نمایشگر آیفون ۱۶ پرو ۳۳ درصد کاهش می‌یابد - تکفارس 
حاشیه نمایشگر آیفون ۱۶ پرو ۳۳ درصد کاهش می‌یابد - تکفارس 

حاشیه نمایشگر آیفون ۱۶ پرو ۳۳ درصد کاهش می‌یابد

افشین نوری
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - 14:40
حاشیه نمایشگر آیفون 16 پرو

در حالیکه به رویداد معرفی سری آیفون ۱۶ پرو نزدیک می‌شویم ظاهرا اپل حاشیه نمایشگر این مدل‌ها را ۳۳ درصد کاهش خواهد داد.

مارک گورمن تحلیلگر بلومبرگ فاش کرده است که مدل‌های آیفون ۱۶ پرو دارای نمایشگر بزرگتر با حاشیه نازکتر نسبت به نسل قبلی خود خواهند بود.

به گفته گورمن، حاشیه نمایشگر  این گوشی‌ها حدود ۱.۳یا ۱.۴ میلی‌متر خواهد بود که ۳۳ درصد کمتر از مدل‌های سال گذشته است.

طبق شایعات، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به‌ترتیب دارای نمایشگرهای ۶.۳ و ۶.۹ اینچی خواهند بود بنابراین مدل آیفون ۱۶ پرو مکس بزرگترین صفحه نمایش را در بین گوشی های آیفون خواهد داشت.

این در حالیست که آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس دارای حاشیه نمایشگر ۱.۵۵ میلی‌متری بودند. بنابراین آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس کاهش حاشیه چشمگیری خواهند داشت.

ظاهرا اپل برای کاهش حاشیه این گوشی‌ها از فناوری خاصی به نام Border Reduction Structure (BRS) استفاده کرده است.

از طرف دیگر، امکان عرضه آیفون ۱۶ با حافظه و رم بیشتر به خاطر قابلیت‌های هوش مصنوعی وجود دارد که این موضوع می‌تواند اهمیت زیادی برای خریداران داشته باشد.

طبق شایعات، آیفون ۱۶ یا با ۸ گیگا‌بایت رم یا با ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد و حتی ممکن است هر دو ارتقا را همزمان داشته باشد تا فضا و حافظه مورد نیاز برای پردازش هوش مصنوعی مولد را داشته باشد.

برای مقایسه باید گفت که آیفون ۱۵ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه (مدل‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت نیز در دسترس بودند) عرضه شد. بنابراین اضافه شدن فضای بیشتر برای هوش مصنوعی مولد برای آیفون‌های امسال می‌تواند ضروری باشد.

 آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس اپل هردو از نرخ نوسازی ۱۲۰ پشتیبانی خواهند کرد. این دو مدل به تراشه A18 پرو اپل، بدنه تیتانیومی، فناوری وای فای ۷ و یک دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم اپتیکال ۵ برابری مجهز خواهند شد.

همچنین گفته می‌شود که مدل پرو و پرو مکس در سری آیفون ۱۶ به ترتیب دارای باتری‌هایی با ظرفیت ۳,۳۳۵ و ۴,۶۷۵ میلی‌آمپر ساعت خواهند بود. انتظار می‌رود قیمت آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پلاس در بازار آمریکا به ترتیب از ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار آغاز شود. از سوی دیگر، قیمت مدل پرو و پرو مکس آیفون ۱۶ به ترتیب از ۱۰۹۹ و ۱۱۹۹ دلار آغاز خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید