شایعات قابلیت‌های جدید دوربین آیفون ۱۶ پرو - تکفارس
شایعات قابلیت‌های جدید دوربین آیفون ۱۶ پرو - تکفارس

شایعه: آیفون ۱۶ پرو از ضبط ویدیو ۴K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند

امین باقری
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - 14:49
دوربین آیفون ۱۶ پرو

طبق گزارش ۹to5Mac، به گفته یک منبع قابل اعتماد، مدل‌های آینده آیفون ۱۶ پرو قادر خواهند بود تا ویدیوهایی با کیفیت ۴K و با نرخ فریم تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. ضبط ویدیو ۸K نیز ظاهرا آزمایش شده است. برای مقایسه، هر چهار مدل آیفون ۱۵ قادر به ضبط ویدیو با کیفیت ۴K و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه هستند.

این گزارش ادامه می‌دهد که اپل ضبط ویدیو با کیفیت ۸K را بر روی مدل‌های آیفون ۱۶ پرو آزمایش کرده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت فعال خواهد شد یا خیر. از آنجایی که یک تصویر ۸K تقریبا ۳۳ مگاپیکسل حجم دارد، دوربین‌های شایعه‌ شده ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و فوق‌عریض آیفون ۱۶ پرو باید قادر به ضبط ویدیو ۸K باشند، اما دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو این امکان را نخواهد داشت.

با توجه به شایعات مبنی بر اینکه مدل آیفون ۱۷ پرو مکس در سال آینده دارای یک دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود، در این گزارش آمده است که احتمالا ضبط ویدیو ۸K در آن دستگاه معرفی خواهد شد.

علاوه بر این، اشاره شده است که اپلیکیشن دوربین داخلی آیفون بالاخره به شما اجازه خواهد داد که فقط یک ویدیو را توقف کرده یا ادامه دهید.

بسیاری از جزئیات دیگر که در این گزارش ذکر شده‌اند، قبلا توسط منابع دیگر نیز شایعه شده بودند، از جمله پشتیبانی از فرمت تصویری جدید JPEG-XL، پشتیبانی دکمه Capture/Camera از اپلیکیشن‌های شخص ثالث، و همچنین پشتیبانی هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو از قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری که در سال گذشته در آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی شد.

انتظار می‌رود اپل سری آیفون ۱۶ را طی مراسم ویژه خود در روز دوشنبه رونمایی کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید