نوار اعلان‌ و تنظیمات در اندروید 16 تغییر می‌کنند- تکفارس
نوار اعلان‌ و تنظیمات در اندروید 16 تغییر می‌کنند- تکفارس

نوار اعلان‌ و تنظیمات سریع در اندروید ۱۶ تغییر می‌کنند

امین باقری
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - 12:47
اندروید 16 نوار اعلان

بنابر گزارش‌ها، گوگل قصد دارد رابط کاربری تنظیمات سریع را در اندروید ۱۶ به‌روزرسانی کند. از زمان انتشار اندروید ۱۲، تنظیمات سریع شاهد تغییرات زیادی نبوده و همچنان به کاربران هشت قسمت بزرگ در یک شبکه به اندازه ۲×۴ ارائه می‌دهد.

در طراحی فعلی که برای اولین بار در اندروید ۱۲ معرفی شد، پنل تنظیمات و اعلان‌ها ترکیب شده‌اند. اما گوگل در حال آزمایش یک طراحی جدید است که در آن این دو بخش از هم جدا می‌شوند.

نوار اعلان‌ و تنظیمات در اندروید 16 تغییر می‌کنند- تکفارس

در طراحی جدید، یک بار پایین کشیدن صفحه تنها نوار اعلان‌ها را نمایش می‌دهد که یک چهارم صفحه را اشغال می‌کند. برای دسترسی به نوار تنظیمات سریع، کاربران باید دوبار صفحه را به پایین بکشند، که ممکن است برای برخی کاربران ناخوشایند باشد. نوار تنظیمات روشنایی همچنان در بالای صفحه قرار دارد، اما اکنون همراه با یک متن است و سطح روشنایی را شبیه به نوارهای صدای به‌روز شده در اندروید ۱۵ هنگام تنظیم نشان می‌دهد.

این طراحی هنوز در مرحله آزمایش است و گزینه‌های تغییر کاربر، منوی پاور و سایر عناصر هنوز وجود ندارند. همچنین این پنل در حالت روشنایی بالا عملکرد خوبی ندارد. هنوز مشخص نیست که این طراحی در نسخه نهایی اندروید ۱۶ پیاده‌سازی خواهد شد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید