لپ تاپ ThinkBook 16 Gen 7 لنوو با پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس به طور رسمی معرفی شد - تکفارس 
لپ تاپ ThinkBook 16 Gen 7 لنوو با پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس به طور رسمی معرفی شد - تکفارس 

لپ تاپ ThinkBook 16 Gen 7 لنوو با پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس به طور رسمی معرفی شد

فرزاد اسرافیلی
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - 08:56
لپ تاپ ThinkBook 16 Gen 7 لنوو

لنوو به طور رسمی از لپ تاپ ThinkBook 16 Gen 7 مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس رونمایی کرد. این لپ تاپ قرار است در ماه اکتبر ۲۰۲۴ روانه بازار شود.

لنوو مدل جدیدی از لپ تاپ تینک بوک مجهز به اسنپدراگون را معرفی کرده است. صفحه نمایش ۱۶ اینچی آن در دو وضوح WQXGA و WUXGA ارائه می‌شود. برخلاف ThinkBook Plus Gen 5 Hybrid که مجهز به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است؛ لپ تاپ ThinkBook 16 Gen 7 از نوع ۸ هسته‌ای پردازنده کوالکام اسنپدراگون ایکس پلاس بهره می‌برد.

در حال حاضر کد شناسه های این دو مدل که امری حیاتی است مشخص نیست زیرا تفاوت عملکرد بین X1P-46-100 و X1P-42-100 کاملاً قابل توجه است. این لپ تاپ می‌تواند از ۳۲ گیگابایت رم LPDDR5X-8488 و یک ترابایت حافظه PCIe Gen4 NVMe SSD بهره می‌برد. لپ تاپ ThinkBook 16 Gen 7 در دو پیکربندی عرضه می شود.

  • مدل ۱۶ اینچی WQXGA با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۶۰ پیکسلی،  پانل ۲.۵K IPS، پوشش ۱۰۰% طیف رنگ sRGB، حداکثر روشنایی ۳۵۰ نیت
  • مدل ۱۶ اینچی WUXGA با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل، پانل IPS 16، پوشش طیف رنگی ۱۰۰٪ sRGB، حداکثر روشنایی ۳۵۰ نیت

هر دو مدل مجهز به پوشش ضد تابش نور هستند. از دیگر مشخصات لپ تاپ ThinkBook 16 Gen 7 می‌توان به وب کم IR 1080p، دو پورت USB Type-C با سرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه، دو پورت USB Type-A، یک پورت HDMI، یک جک ۳.۵ میلی متری صدا و یک کارت خوان ۴ در SD 1 اشاره کرد. نبود پورت‌های USB 4.0 در این لپ تاپ جای سوال است، زیرا پلتفرم‌های اسنپدراگون ۸ پلاس از آن پشتیبانی می‌کنند. لنوو همچنین یک حسگر اثر انگشت در دکمه پاور ThinkBook 16 Gen 7 تعبیه کرده است. این لپ تاپ از باتری ۸۴ وات ساعتی تغدیه می‌کند و قادر است تا ۱۰۰ وات از طریق USB-C شارژ شود. این لپ تاپ در اکتبر ۲۰۲۴ با قیمت ۸۱۹ دلار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید