لپ تاپ گلکسی بوک ۴ اج مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس معرفی شد - تکفارس 
لپ تاپ گلکسی بوک ۴ اج مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس معرفی شد - تکفارس 

لپ تاپ گلکسی بوک ۴ اج مجهز به تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس معرفی شد

فرزاد اسرافیلی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - 13:42
لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج

سامسونگ در رویداد ایفا ۲۰۲۴ از لپ تاپ گلکسی بوک ۴ اج مجهز به اسنپدراگون ایکس پلاس رونمایی کرد.

سامسونگ همچنان به گسترش سری گلکسی بوک‌های مجهز به هوش مصنوعی خود ادامه می‌دهد. لپ تاپ گلکسی بوک ۴ اج جدیدترین محصول این شرکت است که در رویداد ایفا  ۲۰۲۴ معرفی شد. این لپ تاپ مجهز به پردازنده ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس بوده و صفحه نمایش ۱۵ اینچی فول اچ دی آن تمامی توجهات را به خود جلب کرده است.

لپ تاپ ۱۵ اینچی گلکسی بوک ۴ اج با پلتفرم +Copilot و اکوسیستم گلکسی ادغام شده است. بدین ترتیب شاهد قابلیت‌های هوش مصنوعی و تجربه بهره‌وری پیشرفته در این محصول خواهیم بود. این لپ تاپ از قابلیت‌هایی مانند Cocreator، Windows Studio Effects و Live Caption نیز پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ گلکسی بوک ۴ اج علاوه بر قابلیت‌های هوش مصنوعی، تمرکز بیشتری بر روشنایی دارد. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و فول اچ دی آن مجهز به پوشش ضد تابش نور است و از پورت‌های USB-C، USB-A، HDMI و Micro SD پشتیبانی می‌کند.

بنا به اعلام سامسونگ، این لپ تاپ مجهز به چیپست اسنپدراگون ایکس پلاس برای پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه بهینه شده است و از قابلیت‌های هوش مصنوعی +Copilot پشتیبانی می‌کند. همچنین ویژگی Phone Link مایکروسافت این لپ تاپ را به گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ متصل می‌کند.

به گفته کوالکام عملکرد پردازنده‌های هشت هسته‌ای اسنپدراگون ایکس پلاس برابر با ۸۰ درصد عملکرد مدل‌های ۱۲ هسته‌ای است. قیمت این لپ تاپ فعلاً اعلام نشده است، اما ابتدا قرار است در بازار اروپا عرضه شود. انتظار می‌رود قیمت پایه رایانه‌های ایکس پلاس از ۷۰۰ دلار شروع شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید