اچ پی از لپ تاپ OmniBook Ultra Flip 14 با پردازنده Core Ultra 200V اینتل رونمایی کرد - تکفارس 
اچ پی از لپ تاپ OmniBook Ultra Flip 14 با پردازنده Core Ultra 200V اینتل رونمایی کرد - تکفارس 

اچ پی از لپ تاپ OmniBook Ultra Flip 14 با پردازنده Core Ultra 200V اینتل رونمایی کرد

فرزاد اسرافیلی
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - 20:13
لپ تاپ OmniBook Ultra Flip 14

اچ پی از جدیدترین لپ تاپ خود به نام OmniBook Ultra Flip 14 مجهز به پردازنده‌های Core Ultra 200V Lunar Lake اینتل و زبان طراحی منحصر به فرد رونمایی کرد.

به جرات می‌توان گفت فروشندگان لپ تاپ خواهان استفاده از پردازنده Lunar Lake اینتل در محصولات خود هستند. به همین دلیل اچ پی نیز پس از شرکت دل تصمیم گرفته است لپ تاپ جدید OmniBook Ultra Flip 14 را مجهز به پردازنده Core Ultra 2 اینتل کند. آنطور که پیداست اینتل خود را برای رقابت سخت با شرکت‌هایی نظیر AMD و کوالکام، به‌ویژه در بخش عملکرد هوش مصنوعی آماده می‌کند.

OmniBook Ultra Flip 14 با پشتیبانی از حافظه داخلی LPDDR5x-8533 در سیستم دو کاناله امکان استفاده از ۱۶ گیگابایت/۳۲ گیگابایت حافظه را برای کاربران فراهم می‌کند که برای محاسبات امروزی این میزان مناسب بوده و مطابق با گواهی Copilot+ PC مایکروسافت می‌باشد. این لپ‌تاپ قادر به استفاده از ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی PCIe Gen 4 با پیکربندی پایه ۵۱۲ گیگابایتی می‌باشد که باز هم برای موارد فعلی مناسب است.

قسمت متمایز لپ تاپ OmniBook Ultra Flip 14 به صفحه نمایش آن مربوط می‌شود. این لپ تاپ با دارا بودن صفحه نمایش ۱۴ اینچی ۳K OLED نه تنها قابلیت multi-touch (چند لمسی) را فعال می‌کند، بلکه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را با پشتیبانی از VRR ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این لپ تاپ با روشنایی ۵۰۰ نیت و طیف رنگی ۱۰۰٪ DCI-P3 ارائه می شود که بهترین کیفیت نمایشگر را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

در رابطه با اتصال به شبکه و پورت، لپ‌تاپ جدید با پشتیبانی از Wi-Fi7 و بلوتوث ۵.۴، دارای ۲ پورت Thunderbolt 4 (USB Type-C) 40Gbps است که به DisplayPort 2.1 و یک اتصال PD اختصاصی مجهز شده‌اند. OmniBook Ultra Flip 14 همچنین با دارا بودن پورت USB Type-C 10Gbps از DisplayPort 1.4a و انتقال توان پشتیبانی می‌کند.

با در نظر گرفتن تمامی شرایط، لپ تاپ OmniBook Ultra Flip 14 نسخه‌ای مناسب در نظر گرفته می‌شود زیرا از حالا به بعد نیز شاهد استفاده از پردازنده‌های Core Ultra 200 اینتل در محصولات آتی اچ پی خواهیم بود که باعث می‌شود سازنده در این بخش بسیار رقابتی‌تر عمل کند. لپ تاپ OmniBook Ultra Flip در اواخر سپتامبر با قیمت ۱۴۹۹.۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد که البته مصرف کنندگان باید ۱۶۹۹.۹۹ دلار را به عنوان حق بیمه برای مدل پیش خرید بپردازند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید