آیفون SE 4 با نمایشگر OLED عرضه می‌شود - تکفارس 
آیفون SE 4 با نمایشگر OLED عرضه می‌شود - تکفارس 

آیفون SE 4 با نمایشگر OLED عرضه می‌شود

افشین نوری
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - 19:29
قیمت آیفون SE 4

به نظر می‌رسد اپل قصد دارد برای همیشه استفاده از نمایشگرهای LCD را در آیفون‌های خود کنار بگذارد و آیفون SE 4 را با پنل OLED عرضه کند.

اپل در سال‌های گذشته در مدل‌های ارزان‌قیمت آیفون SE از پنل‌های LCD استفاده کرده که انتقاداتی را از سوی کاربران در پی داشته است.

ظاهرا اپل قصد دارد تامین‌کنندگان ژاپنی پنل‌های LCD خود را، مثل JDI و شارپ، کنار بگذارد و با شرکت‌های کره‌ای و چینی همکاری کند.

انتظار می‌رود سامسونگ، ال‌جی و BOE به تامین‌کنندگان اصلی اپل در تولید پنل‌های OLED برای آیفون‌های ارزان‌قیمت اپل تبدیل شوند.

اخیرا پایگاه خبری The Information گزارش داد که اپل قصد دارد یک آیفون SE بازطراحی شده را در بهار سال ۲۰۲۵ عرضه کند. به گفته این منبع، این مدل از مدل‌های «ارزان‌تر» در سری آیفون اپل خواهد بود. گفته می‌شود طراحی آن مشابه آیفون ۱۴ استاندارد است و تاچ آیدی و دکمه Home جایگزین فیس آیدی و بریدگی نمایشگر خواهند بود.

در همین راستا، احتمال می‌رود آیفون SE 4 به جای LCD، دارای صفحه نمایش OLED باشد و اندازه نمایشگر از ۴.۷ اینچ به ۶.۱ اینچ افزایش خواهد یافت. همچنین طبق شایعات، از دیگر قابلیت‌های آیفون SE جدید می‌توان به پورت USB-C و دکمه Action اشاره کرد.

گفته می‌شود قیمت پنل‌های آیفون SE 4 بسیار پایین‌تر از نمایشگرهای OLED مورد استفاده در آیفون ۱۵ است، زیرا پنل‌های SE از قطعات قدیمی مشابه در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ استفاده می‌کنند. ازینرو تامین کنندگان نیازی به سرمایه گذاری جدید در بخش تحقیق و توسعه نخواهند داشت. گمان می‌رود تولیدکنندگان نمایشگر حداقل از آگوست گذشته تا به امروز برای عرضه این پنل‌ها مناقصه داشته‌اند.

لازم به ذکر است نسل سوم آیفون SE در مارس ۲۰۲۲ عرضه شد، بنابراین احتمالاً نسل جدید SE که شامل برخی از جدیدترین قابلیت‌های مدل‌های آیفون پرچم‌دار اپل است، با استقبال خوبی مواجه شود.

درهرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیفون SE 4 در نهایت با چه پنلی عرضه می‌شود و آیا اپل نمایشگرهای LCD را برای همیشه کنار می‌گذارد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید